Közlekedési dugók az interneten

Közlekedési dugók az interneten

Közlekedési dugók az interneten

autó

1 perc

Minden sofőr életét megkönnyíti, ha torlódások esetén az autójába épített internetkapcsolattal gyorsan új útvonalat kereshet magának. De mi történik akkor, ha mindenki egyszerre próbál csatlakozni?

A válasz röviden: túlterhelés. A hosszú válasz pedig kiderül a brit Machina Research kutatásából. Alapfeltevésük, hogy a „jóslatok” szerint az elkövetkezendő években robbanásszerűen növekedni fog a csatlakoztatott eszközök száma, ami 2020-ra már a sok milliárdot is elérheti. A következő évtizedben az utakon pedig arra számítanak, hogy nagyjából minden ötödik autóra ráaggatható a „connected” jelző.  

Már most sem ritka, hogy egy nagyobb útszakaszon, ha dugó van, hirtelen a 4G csatlakozások előbb 3G-re csökkennek, végül akár 2G-ig is lemehetnek, mivel gyakori, hogy mindenkinek egyszerre jut eszébe elővennie a telefonját – összegzi a The Huffington Post cikke.

Egy e-mail megnézése, netán valamelyik közösségi portál megnyitása vagy a navigációs alkalmazás keresgélése nem foglal olyan nagy sávszélességet, ezért nem tapasztalható látványos szolgáltatás-csökkenés, viszont az autók számítógépei egy kicsit máshogy működnek. Az okosautók már rendelkeznek számos olyan, folyamatosan bekapcsolt állapotban lévő navigációs, telemetriai rendszerrel, amelyek tömegesen már nagyobb adatforgalmat generálnak.

Ha az ilyen típusú eszközök egy helyen csoportosulnak, akkor az hirtelen ugrásszerűen megnövelheti a terhelést a közelben lévő mobilszolgáltatók tornyain. Hogy mi ebből a tanulság? Valószínűleg nem azt a következtetést érdemes levonni, hogy a csatlakoztatott autók felesleges problémákat generálnak. Sokkal inkább arról van szó, hogy nem elég, ha a felhasználói piacok befogadják és fejlesztik az M2M-szolgáltatásokat, hanem a rohamosan növekedő M2M-alapú készülékek számával együtt feltétlenül fejlődnie kell az ezeket kiszolgáló infrastruktúrának is.