Íme, egy szektor, ahol az önvezetés nem álom

Íme, egy szektor, ahol az önvezetés nem álom

Íme, egy szektor, ahol az önvezetés nem álom

autó

1 perc

Világszerte egyre nagyobb összegeket fektetnek az ellátási lánc további automatizálásába.

Az Egyesült Államokban található 400 ezer elosztóüzem az ellátási lánc (supply chain) kritikus csomópontjait jelenti. Tisztában van mindezzel az Outrider – korábban Azevtec – nevű startup is. A vállalkozásnak a NEA és a 8VC által jegyzett pályázaton 53 millió dolláros támogatást sikerült összegyűjtenie tervei megvalósításához. A cég egyébként magáénak tudhatja a Koch Disruptive Technologies, a Fraser McCombs Capital, a raktározási óriásnak számító Prologis, a Schematic Ventures, a Loup Ventures és a Goose Society of Texas támogatását is.

Autonóm rendszerüknek köszönhetően a teherautók működése hatékonyabbá és biztonságosabbá tehető, nem beszélve a környezetszennyezés csökkentéséről. Az Outrider vezérigazgatója, Andrew Smith úgy véli, az elosztóállomások ideális környezetet jelentenek az intelligens technológiák alkalmazásához. Egyrészt, mert jól meghatározott, összetett területekről van szó. Másrészt viszont ezek gyakran kaotikusak és sok manuális feladatot igényelnek, amelyeken nagyban lehetne javítani.

Az Outrider komplex rendszerének része az önvezető, szenzoros technológiával ellátott kisteherautó is. A jármű radart, lézerradart (LIDAR) és kamerákat is használ. A rendszerrel automatizálhatók az egyébként manualitást igénylő műveletek, beleértve a pótkocsiknak az udvari mozgatását, valamint a dokkokban történő ki- és berakodást. A rendszer képes önállóan rögzíteni és lekapcsolni a trélereket, csatlakoztatni és leválasztani a fékvonalakat, és monitorozni a pótkocsik helyét.

A társaságnak két kísérleti programja is fut a grúziai és a csendes-óceáni térségben, négyet pedig a Fortune 200-as listáján szereplő cégekkel közösen vezetnek meghatározott disztribúciós szakaszokon. Az innovatív megoldásaik révén nemcsak a hatékonyságot lehet növelni, hanem a félpótkocsik le- és felcsatolásával töltött idő is csökkenthető. Így a kamionsofőröknek is kevesebbet kell várakozniuk.

„Ha van megfelelő terület az ellátási lánc közeljövőben megvalósítható automatizálásához és elektronizációjához, akkor ez annak számít. Az autonóm rendszerek nagyban hozzájárulhatnak az elektromos teherautók térhódításához. Véleményem szerint ezek a gépjárművek az automatizálás kiváló platformjait lehetnek” – összegezte Smith.

Forrás: