Hazaért a világ körüli útról a magyar e-busz

Hazaért a világ körüli útról a magyar e-busz

Hazaért a világ körüli útról a magyar e-busz

autó

2 perc

Az evopro által tervezett Modulo is részt vett a 80edays elektromobilitást népszerűsítő világ körüli úton. A busz egyes szakaszokon a vártnál is jobban teljesített, volt ahol 400 kilométert ment egy töltéssel.

A Modulo volt a versenyben az egyedüli elektromos busz, mely elsőként szelte át Észak-Amerikát és Európát. A gyártástechnológia tökéletesítésének és a tervezéskor alkalmazott újításoknak köszönhetően kijelenthető, hogy az elektromos járműgyártás rohamosan fejlődik, és már piacérett tömegközlekedési eszközök is forgalomba kerülnek – olvasható a 80edays közleményében.

Körbeérték a Földet az e-autók

Az üvegszál-kompozit könnyűszerkezetű jármű átlagfogyasztása mindösszesen csak kétszeres volt a többi csapat autónak energiafelhasználásához képest. Volt olyan szakasz, ahol a BKV szériabusza 400 kilométer feletti hatótávot is elért egy feltöltéssel, a Bukarest-Barcelona közötti 5000 kilométeres szakaszon pedig átlagban közel 0,4 kWh/km fogyasztást mértek.

A 80edays rally nagykövetei a megfelelő infrastruktúra kiépítése érdekében 48 elektromos aljzatot telepítettek a kijelölt útvonal mentén, lefedve ezzel egy több mint 12 ezer kilométeres szakasz töltési hiányosságait. A kazahsztáni Karagandában és az oroszországi Bryanskban két nagy teljesítményű állomást telepített a Circutor, így immár a Moszkva és Kijev, valamint Astana és Almati közötti szakaszokon is lehetőség nyílt elektromos járművek töltésére. 

Európában, Észak-Amerikában és Ázsiában összesen 220 töltőállomás és 75 töltési lehetőséget biztosító hotel állt a résztvevők rendelkezésére az esemény során, melyek hollétéről a 80edays hivatalos adatbázisából tájékozódhattak. A verseny alatt körülbelül 2000 új felhasználó regisztrált a rendszerben.

Társadalmi felelősségvállalás

Az ELDURO 2016 rally során a csapatok 28 fát ültettek a világ különböző, előre meghatározott pontjain, hogy felhívják a figyelmet a fenntartható fejlődés fontosságára. A budapesti állomáson a BudaPart-Kopaszi gát került fel az ültetett fák térképére.

Az esemény előzményeként Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter adott át egy új, magyar fejlesztésű villámtöltőt a XI. kerületben és átnyújtotta a használatára feljogosító kártyákat a 80edays csapatainak. Azóta az evopro már a népligeti Volánbusz-parkolóban is újabb készüléket helyezett üzembe.

Az elektromos járművek használatával a csapatok 30 tonnával kevesebb szén-dioxidot bocsátottak ki, mintha hagyományos hajtású járművel közlekedtek volna. Ezzel a megspórolt szén-dioxid mennyiséggel két teherszállító repülőgép károsanyag-kibocsátását ellensúlyozták.