Hackerek prédájává válhattak volna a BMW okosautói

Hackerek prédájává válhattak volna a BMW okosautói

Hackerek prédájává válhattak volna a BMW okosautói

autó

2 perc

Kellemetlen biztonsági rést fedeztek fel a BMW szakértői a nemrég piacra dobott új okosautó-modelljeikben.

A járművek különlegessége, hogy az ajtókba szerelt, hálózatba kapcsolt szenzorok segítségével akár 2,2 méteres távolságból is ki lehet nyitni a kocsikat. A német autógyár szakembereinek azonban korszerűsíteniük kellett az eredetileg a járműben lévő intelligens rendszert, miután ráébredtek, hogy hackerek könnyen fel tudják törni a védelmi hálót.

Okosfejlesztések a BMW-nél - Érintős és mutogatós lesz az iDrive >>A német autószövetség (ADAC – Allgemeiner Deutscher Automobilclub) már korábban észlelte a problémát, de nem hozta nyilvánosságra észrevételeit addig, amíg a BMW szakemberei nem javították hat hónappal később a hibát. Az autógyártó külön közleményt hozott ez alkalomból nyilvánosságra, miszerint a cég növeli autóiban az adattovábbítás biztonságát. A csoport új konfigurációval egészítette ki meglévő rendszerét, hiszen a járművekből vezeték nélküli hálózaton keresztül továbbított információk biztonsága nem volt garantált.

A BMW közleményében kiemelte, hogy a probléma nem érintette a vállalat hardvereit – vagyis a SIM kártyával működő ConnectedDrive modulokat –, és semmilyen módon nem befolyásolta a vezetési funkciókat. A mostani fejlesztés részeként a cég egy plusz HTTPS-alapú kódolást épített be eredeti rendszerébe, az új konfiguráció az ígéretek szerint automatikusan betöltődik az autókban, amikor rácsatlakoznak a BMW központi szerverére. Az Egyesült Államokban már forgalomba helyezett modellek a tervek szerint ezen a héten átesnek minden szükséges frissítésen.

A Reuters értesülései szerint a hackerek egy hamis mobilhálózat létrehozásával törhették volna fel a kocsik védelmi rendszerét, és jutottak volna hozzá az okosjárművekből továbbított adatokhoz. Egyelőre nincs jele annak, hogy a biztonsági résre a tolvajok is felfigyeltek, noha a korrekcióra szoruló rendszer összesen 2,2 millió BMW-ben, Miniben és Rolls-Royce-ban volt forgalomban az elmúlt pár hónap során. Bár a BMW szakembereinek sikerült elhárítaniuk a problémát, a kínos incidens intő jel lehet más autógyártók számára is; hogyha internethez csatlakozó modelleket dobnak piacra, akkor érdemes már előre gondoskodniuk az adatok megfelelő kódolásáról.

Forrás: Gigaom, The Drum