Feladta a leckét az IoT az autógyártóknak

Feladta a leckét az IoT az autógyártóknak

Feladta a leckét az IoT az autógyártóknak

autó

3 perc

A csatlakoztatott autók több fronton is új kihívásokat hoznak az iparági szereplőknek: változnak a vásárlói elvárások, és a konkurencia is további szereplőkkel bővült.

A KPMG elsősorban vezető pozíciót betöltő szakértőket kérdezett meg legutóbbi tanulmánya elkészítésekor. A válaszokból egyértelműen kiderült, hogy a járművek informatikai felszereltségének fejlődése most már sokkal több aggodalomra ad okot, mint a szektorban hagyományosan felmerülő kihívások. Ez utóbbiak közé tartozik például az alacsonyabb fogyasztású motorok kialakítása, vagy az, hogy a fejlődő országokban minél több autót helyezzenek forgalomba.  

A hibrideket megelőzte a digitalizáció

A kutatók megállapították, hogy az „összekapcsolhatóság” (ezt a kifejezést használják arra a lehetőségre, hogy egy személy vagy eszköz az internethez kapcsolódik) és a „digitalizáció” (amelynek részeként az informatikai megoldásokat beépítik az új termékekbe) ma már sokkal inkább elsőbbséget élvez, mint a hajtóművek fejlesztése.

A gyártók „to do” listáján második helyre csúszott vissza a hibrid rendszerek kialakítása, melyek a benzines és az elektromos motorokat, illetve akkumulátorokat kombinálják. Emellett a „tisztán elektromos kocsik fejlesztése még inkább lekerült a napirendről, amelyeknél az üzemanyagot teljesen elektromos akkumulátorokkal helyettesítik.   

A tanácsadó cég éves tanulmánya, amely 800 autóipari vezető, beszállító, szakértő, valamint a piacra nemrég belépett informatikai cégek bevonásával készült. A felmérés az összekapcsolhatóságot is a szegmensben gyakran felmerülő témák közé sorolta a tavalyi 10. helyezés után.

Okosautók lepik el Amerikát

Versenytársak a szektoron kívülről is gőzerővel érkeznek

Az elmúlt három év legégetőbb problémája, hogy miként lehet több járművet eladni a fejlődő piacokon, most visszaszorult a negyedik helyre a ranglistán.

Dieter Becker, a KPMG igazgatója szerint az új prioritás egyáltalán nem okozott számukra meglepetést, hiszen napjainkra az emberek egyre jobban hozzászoktak ahhoz, hogy a nap bármely percében hozzáférhetnek az internethez. Ebből következik, hogy a felhasználók vezetés közben is szeretnének a világhálóra csatlakozni, ehhez pedig a gyártóknak is alkalmazkodni kell. A szakértő egyúttal figyelmeztetett arra, hogy ez valószínűleg „elképzelhetetlen szakadást” fog előidézni a vállalatok körében.

A Google és az Apple ráadásul szintén nyomás alatt tartja a cégeket saját autójuk kifejlesztésével, pláne, ha figyelembe vesszük azt is, hogy ma a sofőrök sok esetben többre értékelik az internetes kapcsolódást a járművekben, mint azt, hogy milyen motor hajtja azokat.

Az önműködő modellek elterjedése a kilencedik helyen végzett az ipar előtt álló legfontosabb kihívások közt. A kutatás szerint az eladásokat a jövőben minden bizonnyal felpörgeti majd az, hogy egyre több sofőr nélküli járművet dobnak piacra a gyártók. Az iparági jóslatok alapján ugyanis 2030-ban ötből egy ember az alapján fogja eldönteni, hogy megvegyen-e egy kocsit, hogy az képes lesz-e önmagát vezetni.

Forrás: The Telegraph