Az M2M-mel biztonságosabb a friss tej szállítása

Kapcsolódó cikkek

Az M2M-mel biztonságosabb a friss tej szállítása

Az M2M-mel biztonságosabb a friss tej szállítása

agrár

2 perc

A szenzortechnológiának köszönhetően a tej kevesebb mint két nap alatt érkezhet Ausztráliából Kínába – a korábbi háromhetes procedúra helyett.

Az ipar és a mezőgazdaság szinte minden területén felbukkant már a modern technológia, hogy könnyebbé tegye a munkát. Legyen szó akár a földeket ellenőrző drónokról vagy a gyári dolgozókkal együttműködő robotkarokról. Az innovatív megközelítés és a gépek közötti M2M-megoldások mindenhol segíthetnek a munkafolyamatok átalakításában. Ennek jegyében született meg az együttműködés a Peloris nemzetközi szállítmányozócég, a vezeték nélküli szenzorokat gyártó Sendum, számos ausztrál gazdálkodó és a Kínai Minőségellenőrzési és Karantén Hivatal (AQSIQ) között.

Folyamatos ellenőrzés

A rendszer lényege, hogy a szenzorok a szállítás teljes ideje alatt negyedóránként ellenőrzik a rakomány állapotát. Az elsődleges hangsúly a tej hőmérsékleten van (melynek a biztonsági előírások miatt az egész út alatt 0-4 Celsius fok között kell maradnia), de emellett az érzékelők mérik a fényerőt, a tárolóedény dőlésszögét, a levegő páratartalmát és a légnyomást is. 

Ehető szenzor lehet az élelmiszer-biztonság kulcsa

Az M2M-fejlesztés előnye, hogy az adatokat azonnal továbbítja a kínai hivatal szervereire, így már érkezéskor azonnal igazolható, hogy a tejet megfelelő körülmények közt tárolták-e. A projekt ezen a ponton nyeri a legtöbb időt, hiszen így a szállítmány gyorsított ügymenetben léphet be az országba.

A megoldáshoz hozzátartozik, hogy az érzékelők nem tudják mindig folyamatosan továbbítani a méréseiket, hiszen repülés közben nehezen kivitelezhető és nem is engedélyezett az adattovábbítás. Ettől függetlenül folyamatosan dolgoznak a szenzorok, és landoláskor az összes begyűjtött adatot feltöltik a szerverekre.

A Peloris ennek az együttműködésnek köszönhetően már több mint kétmillió liter tejet juttatott el Kínába. A vállalat jelenleg az ázsiai országba irányuló tejexport 40%-áért felelős. A tervek szerint a jövőben hasonló technológiával ellenőriznék a Szingapúrba, Thaiföldre, Vietnámba és Indonéziába exportált friss áruk, mint például a zöldség, hús vagy hal szállítását is.

Forrás: ZDNet