Súlyos bírságot fizet a kémkedő tévé gyártója
Súlyos bírságot fizet a kémkedő tévé gyártója
2017. február 14.
A VIZIO készülékek a felhasználók tudta nélkül többféle adatot is gyűjtöttek a tévénézési szokásokról, melyeket később tovább is értékesített más cégeknek.
A VIZIO okostelevízióiba épített Smart Interactivity funkció eredetileg programokat ajánl, csak épp a gyártó arról felejtette el tájékoztatni a felhasználókat, hogy egy sor adatot is be lehet vele gyűjteni a nézőkről. Fel lehetett jegyezni tévézési szokásaikat, de azt is, hogy milyen csatornákat néznek, így például az élő műsort vagy inkább a felvettet preferálják, milyen a demográfiai megoszlás, ráadásul megszerezték az IP-címeiket, sőt az irányítószámaikat is – számolt be a visszaélésről a HVG.
Ne legyen Big Brother a Big Datából!
Nem újdonság természetesen az ilyen formájú adatgyűjtés, hiszen ugyanezt teszi egyebek közt a Google vagy a Facebook is a felhasználói szokásokkal, ám ők erről külön figyelmeztetik a usereket, valamint az adatgyűjtéshez a felhasználási feltételek elfogadása is szükséges. Ezen adatok segítségével később a különböző cégek személyre szabott reklámokat juttathatnak el az adott weboldalon keresztül.
Az Egyesült Államok Szövetségi Kereskedelmi Bizottsága (Federal Trade Commission, FTC) lépett az ügyben, és 2,2 millió dollárra büntették a VIZIO-t. A testület úgy véli, hogy az adatgyűjtés tisztességtelen és megtévesztő volt. A cég nem viszi perre az ügyet, hanem kifizeti a büntetést.