Sokan ugyanakkor elégedetlenek a rendelkezésre álló alkalmazásokkal, amelyek szerintük nem használják ki eléggé az új technológia nyújtotta lehetőségeket, és fontosabbnak tartják a beltéri lefedettséget még a letöltési sebességnél is.
Az Ericsson ConsumerLab reprezentatív kutatása 26 országban készült, köztük az Egyesült Államokban, Kínában, Dél-Koreában és az Egyesült Királyságban. A tanulmány egyik legfontosabb megállapítása, hogy a következő generációs megoldások már most új felhasználói szokások megjelenését eredményezték.
Az 5G-felhasználók az alábbi tevékenységekre fordítottak több időt 4G-s társaikhoz képest (hetente):
A felmérés résztvevői elégedettek a sebességgel, nagyjából 70 százalékuk azonban elégedetlen az innovatív szolgáltatások és az 5G képességeit valóban kihasználó új alkalmazások elérhetőségével. Ezenfelül 20-30 százalékkal többet is kiadnának olyan előfizetésekre, amelyekben kifejezetten az 5G-re épülő extra szolgáltatások is benne vannak.
A világjárvány miatti korlátozások nagy szerepet játszottak abban, hogy a korai userek nagy része főként beltéren használta a technológiát. A beltéri lefedettség fontos az embereknek, ötből egy 5G-s mobilfelhasználó arról számolt be, hogy az ötödik generációs kapcsolat nyújtotta előnyök miatt kevesebbszer csatlakozik a wifire beltéren. A válaszadók kétszer fontosabbnak jelölték meg a beltéri lefedettséget, mint a sebességet vagy az akkumulátor élettartamát.
A kutatás ajánlásokat is tesz a szolgáltatók számára, melyek mentén haladva rövid és hosszú távon is jobban kielégíthetik a felhasználói igényeket:
A teljes felmérés itt tölthető le.