Hozzánk nőtt az okostelefon

Hozzánk nőtt az okostelefon

Hozzánk nőtt az okostelefon

szórakozás

2 perc

Nyolcvan százalék feletti az okostelefonok aránya a hazai internethasználók körében, a mobilszolgáltatóknak kiemelt szerepük van a készülékek elterjedésében.

A többi között ezek derültek ki abból a kutatásból, amelyet az Ipsos piackutató cég a Huawei számára készített 21 közép-, dél- és észak-európai országban.

Döntő tényezők: aksi, ár, oprendszer

A felmérés szerint a készülék kiválasztásánál a régióban megkérdezett felhasználók leginkább az akkumulátor teljesítményét, majd az árat és a telefon operációs rendszerét veszik figyelembe. A válaszadók által a kedveltebb képernyőméretek átlagban 4 és 5,1 hüvelyk közöttiek.

A kutatás rávilágított arra is, hogy a szolgáltatóknak kiemelt szerepe van az okostelelefonok elterjedésében: az ilyen típusú készülékeket a megkérdezettek majdnem kétharmada (65 százalék) mobilszolgáltatókhoz köthető csatornákon vásárolja.

Érdekes megállapítás, hogy a nagy többség, hozzávetőleg 80 százalék saját maga vásárolja az okostelefont privát használatra, míg csak 3 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy ugyan ő veszi meg, de üzleti céllal. A hazai munkáltatóktól mindössze a tizedük, ajándékba pedig 7 százalékuk kap ilyen készüléket.

Az e-mailezés vezet, a filmnézés csak a lista végén található

A hazai válaszadók 68 százaléka minden nap internetezik a mobilján. A leggyakoribb tevékenység az e-mailezés (80%), de a top 3 között vannak a közösségi oldalak (77%) és az instant üzenetek küldése/fogadása (50%) is.

A felmérésben résztvevők 45 százaléka használja online zenehallgatásra a készüléket, ugyanakkor napilapokat, folyóiratokat csak 34 százalékuk olvas rajta.

Idehaza az okostelefont legkevésbé például a chat szobák látogatására, filmek, sorozatok online megtekintésére, illetve interneten keresztül történő ételrendelésre használják.

A válaszadók negyede legalább hetente egyszer, 39 százalékuk pedig legalább havonta tölt le mobil applikációkat.

Az Ipsos és a Huawei online felmérését 18 és 50 év közötti, internethasználó lakosságot reprezentáló mintán végezték el 2015 áprilisában.