Az okoskarkötő kategória 16,2 százalékos növekedését nagy részben a Fitbit Charge 4 mellett a Xiaomi és a Huawei megfizethetőbb változatai biztosították. A fülhallgatók piaca látványosan, 68,3 százalékkal bővült, és a teljes vizsgált szektor csaknem 55 százalékát adta.
Jitesh Ubrani, a mobil eszközök piacával foglalkozó elemző szerint ennek a kategóriának kevésbé ártott a koronavírus-járvány gazdaságot lassító hatása. A vevők kifejezetten keresték ezeket a „technikásabbak” darabokat, nemcsak zenehallgatásra, hanem a munkájuk megkönnyítésére is. A home office során szükség volt arra, hogy a mobiltelefonokhoz és az okoshangszórókhoz való kapcsolat közben csökkenteni lehessen a külső zajokat.
A Covid-19 és a járvány miatti korlátozások negatív hatást gyakoroltak a hagyományos- és okosórák eladásaira, amelyek közül többnél is a telefonokhoz és PC-khez is használt anyagokra és alkatrészekre van szükség.
Bár a piackutató felmérése szerint ezeknek a termékeknek a kiszállításait is érintette a vírus, de néhány forgalmazó, köztük a Garmin és a Huawei számai, még észrevehetően nőni is tudtak. Ezek a cégek ugyanis nem (vagy nem csak) az év elején járványügyileg jobban érintett kínai piactól függnek, és nagyobb mértékben terjeszkedtek az Egyesült Államok, Európa és Ázsia többi része felé.
A hordható kiegészítők eladási listáját ismét az Apple vezeti 29,3 százalékos részesedéssel és 21,2 millió eladott darabbal. Bár alkatrészellátási nehézségek miatt az Apple Watch forgalma visszaesett, a Beats és az Airpods kompenzálta a kiesést.
A második helyet a Xiaomi foglalja el. A kínai cég 7,3 millió intelligens karkötője és órája talált új gazdára. A dobogó harmadik helyen álló Samsung is a fülhallgatók értékesítéseiben teljesített kimagaslóan. Mindez leginkább a Galaxy Buds és a Buds Plus fülhallgatóknak köszönhető, melyekből a január-márciusi hónapokban több mint 4 milliót szállítottak.
A Huawei és leánycége, a Honor viszont a karantén ellenére is bővülni tudott Kínában. A negyedik helyet a szakember szerint az erős online jelenlétnek és a kereskedőkkel kialakított szoros kapcsolatnak köszönhetik.
A leginkább kínai gyártóbázissal rendelkező és így hetekig ellátási nehézségekkel küzdő Fitbit eladásai a mért időszakban 26 százalékkal csökkentek. Az ötödik helyre szorult vállalatnak nincs okos, vezeték nélküli fülhallgatója, növekedését ráadásul az olyan erős technológiai versenytársak, mint az Apple és a Samsung is megnehezítették.