A fogyasztók negyede váltana készpénzmentes fizetésre
A fogyasztók negyede váltana készpénzmentes fizetésre
2022. január 21.
A fogyasztók és kereskedők körében, kilenc országban végzett felmérésből azt derül ki, hogy világszerte minden negyedik fogyasztó állna át a következő két éven belül készpénz nélküli fizetésre. Ugyanakkor a megkérdezettek fele (53%) szerint mindez csak tíz éven belül következik majd be. 16% viszont már most is digitálisan intézi a különféle fizetési műveleteket.
A The Visa Global Back to Business Study hatodik kiadásában azt is megállapították, hogy a kisvállalkozások 41%-a kalkulál azzal, hogy két éven belül kizárólag digitális fizetési lehetőségekre hagyatkozhat majd. Emellett majdnem kétharmaduk (64%) számít arra, hogy mindez tíz éven belül történhet meg. 18% pedig jelenleg is csak készpénzmentesen működik.
A megkérdezett cégek alig egynegyede (24%) nyilatkozott úgy, hogy digitális valutákkal – például Bitcoinnal – végzett fizetés bevezetését tervezi. Csaknem háromnegyedük (73%) viszont az új fizetési módok elfogadását tartja üzleti növekedése alapvető elemének.
A készpénzmentes fizetés jelentőségét jól mutatja, hogy a felmérésben részt vevő fogyasztók 41%-a azt mondta, nem vásárol már a digitális fizetést be nem vezető üzletekben.
A Visa szerint ez a szemléletmód ugyanakkor inkább a fiatalabb vásárlókra jellemző. A Z és a millenniumi generáció tagjai esetén ez az arány 59%, illetve 55%. Ez jóval magasabb az X generáció 38%-os, illetve a boomer nemzedék 19%-os értékénél.
A kutatásban 2.250 kisvállalkozás vett részt Brazíliában, Kanadában, Németországban, Hongkongban, Írországban, Oroszországban, Szingapúrban, az Egyesült Arab Emírségekben és az Egyesült Államokban. Emellett az USA-ban 1.000, a többi nyolc országban pedig országonként 500-500 felnőtt fogyasztót kérdeztek meg a témában. A kutatást a Wakefield Research végezte a kártyakibocsátó cég megbízásából 2021 decemberében.
Forrás: