Luxusokosóra Svájcból

Luxusokosóra Svájcból

Luxusokosóra Svájcból

még több IoT

2 perc

Csatlakoztatott órával jelentkezett az egyik legnagyobb és legfontosabb hagyományos óragyártó, a TAG Heuer.

Nagy visszhangot keltett a médiában, hogy a svájci óragyártók összesített adatai szerint szeptemberben számottevően visszaestek a hagyományos karórák eladásai az előző év szeptemberéhez képest, értékben 8,1, darabszámban 9,5 százalékos zsugorodásról számolt be az iparági fórum, a Federation of the Swiss Watch Industry. 

Az okosóra-piac így a luxustermékekben utazó LVMH konszern figyelmét is felkeltette, amely olyan márkákat birtokol, mint a Dior, Hennessy, Louis Vuitton vagy Hublot. Az LVMH most egyik almárkáját, a TAG Heuert küldte harcba kísérletképp, ez számít a konszern leginkább "high-tech" brandjének. Az első termék a TAG Heuer Connected, amely kimondottan a prémium szegmenset célozza, árban azonban nem éri el az arany Apple Watch-ot.

A TAG Heuer Connected 46 milliméteres átlóval, 12,8 milliméteres vastagsággal és 52 grammos tömeggel beleilleszkedik az eddigi okosórák sorába. 1500 dolláros ára azonban messze az átlagos felett van, hiszen a gyártó is kifejezetten prémium eszköznek szánja.

Az óra fejlesztésében a Google és az Intel is besegített, előbbi valószínűleg az Android Wear x86-os verziójának finomhangolásával, utóbbi pedig az egyedi Atom elkészítésével. Ugyan a Connected nem az első inteles okosóra (azt a Fossil dobta piacra néhány hete), elektronikai kompetencia híján a TAG Heuer valószínűleg rászorult némi segítségre.

Forrás: HWSW.hu