Itt a digitális forradalom – Most bárkiből lehet milliomos

Itt a digitális forradalom – Most bárkiből lehet milliomos

Itt a digitális forradalom – Most bárkiből lehet milliomos

még több IoT

4 perc

A világháló fejlődésének köszönhetően robbanásszerű változás előtt áll az offline világ is. Az állandó online összeköttetés, a technológia folyamatos evolúciója és a relatíve alacsony beszállási költségek lehetővé teszik, hogy a kezdő garázscégek olyan üzletekbe fogjanak, ami idáig csupán a nagyok kiváltsága volt.

Az új üzleti modelleknek köszönhetően a nulláról indulva hajmeresztő növekedést és tulajdonosaiknak gyors meggazdagodást jelentő cégek már szinte minden piaci szegmensben jelen vannak. Az internetre alapuló bizniszek új generációjának kulcsszava az OTT (over-the-top), amely az online világ legnagyobb hazai konferenciájának egyik húzó témája volt.

Az október 14-15-én Siófokon megrendezett Internet Hungary olyan hívószavak mentén vizsgálta a digitális iparág, az internet és a mobilkommunikáció legfrissebb trendjeit, mint a szélessáv, a felhőszolgáltatások, az M2M, a Big Data, az OTT vagy az automatizáció. Az idei Internet Hungary főszponzora a Vodafone.Javában zajlik a digitális ipari forradalom

A folyamat megalapozója a növekvő szélessávú internetpenetráció. Magyarországon már 5,5 millió ember netezik, és ebből 1,2 millióan a mobiltelefonjukon keresztül is elérik a világhálót. A technológiai fejlettség újabb lépcsőfoka hasonlóan gyökerestül változtatja meg életünket, mint az „eredeti” ipari forradalom. Az ennek köszönhetően kialakuló megosztásalapú gazdaság alapkövei a felhőszolgáltatások, a mobilitás, az M2M (gép-gép közötti kommunikáció), a közösség, az OTT (over-the-top) és az automatizáció.

Dübörög a startupláz

Az új mechanizmusoknak köszönhetően a semmiből induló garázscégek pillanatok alatt globális szereplőkké válhatnak, egykori óriásvállalatok neve pedig egyik napról a másikra merül a feledés homályába. Ma lényegesen több kis cég állhat rajtkőhöz, mint öt vagy tíz évvel ezelőtt. Az újgenerációs üzletek újszerű, a korábbiaknál hatékonyabb és/vagy merészebb stratégiával, nagyobb rugalmassággal, rövidebb reakcióidővel és innovatívabb munkatársakkal bírnak, mint a már „meglett” mamutcégek.

Éppen ezért világszerte üzleti angyalok, befektetési bankárok és szerencselovagok ezrei vadásznak az ígéretes startupokra, a következő „nagy dobás”, vagyis a gyors meggazdagodás reményében. Ráadásul a mobil appok, a gamification (játékelemek alkalmazása az élet legkülönbözőbb területein), az újabb és újabb közösségi alkalmazások, illetve a Big Data és az automatizáció korában erre minden esélyük meg is van. A mai kor aranyláza a startupláz.

Az over-the-top modellnek köszönhetően lett nemzetközileg sikeres például a Netflix a televíziózás esetében, vagy telekommunikációs területen a Skype vagy a Viber. De számos magyar szereplő is jelentős eredményeket ért már el: ilyen a szintén tévés piacon tevékenykedő Fuso, a Miutcánk közösségi oldal, az Oszkár telekocsirendszer vagy az online fizetés terén sikeres BUXA.

Átvehetik-e a gépek az irányítást?

Az Internet Hungary kiemelt témája az M2M is. A gépek közötti kommunikáció (machine-to-machine) lehetőségei gigantikus léptékben bővülnek. Nyomtatók, riasztók, autók, gyártósorok vagy akár italautomaták – hamarosan mind kommunikálnak egymással, emberi beavatkozás nélkül. Arról még nincs szó, hogy a „felokosított” gépek hollywood-i értelemben életre kelnének, azonban az M2M-technológia már most életünk számos területét formálja át.