Digitális jövő: új időszámítás kezdődik a járvány után

Digitális jövő: új időszámítás kezdődik a járvány után

Digitális jövő: új időszámítás kezdődik a járvány után

még több IoT

2 perc

Miközben a koronavírus világjárvánnyá nőtte ki magát, a lakosság és lassan a gazdasági szereplők is belátták, hogy a következő hetek-hónapok drasztikusan megváltoztatják a hétköznapokat és az üzleti kilátásokat. Habár a hosszú távú következményeket egyelőre megbecsülni is lehetetlen, a vállalkozások számára most Magyarországon és világszerte is kulcskérdés, hogy miként tudják fenntartani az üzletmenet folytonosságát.

A kényszerhelyzet más lépések mellett újabb és újabb digitális eszközök bevonását követeli meg, a most megszerzett technológiai tőkéből pedig a válság után is előnyt lehet kovácsolni.

A járványhelyzetben a minél hatékonyabb digitális eszközök és megoldások csatasorba állítása elemi érdeke minden társaságnak, közvetetten pedig az államok és a munkavállaló lakosság számára is kulcsfontosságú. A távmunkát segítő vagy egyéb digitális megoldások bevezetése nemcsak a vírus terjedését, de a gazdasági károkat is mérsékelhetik. Ezért érdemes most minden vállalkozásnak előremenekülni, és megtalálni a válaszokat a válságszituációban jelentkező kihívásokra. Mivel a lassú felzárkózás lehetősége a járvánnyal elúszott, számos magyar és nemzetközi techcég tette ingyenesen elérhetővé platformjait és alkalmazásait, valamint a digitális átállással kapcsolatos ajánlásait – köztük a Stylers Group is.

Barátkozzunk meg velük: remote work, hiperautomatizáció, 5G

Felmérések szerint az amerikai vállalatok 70 százaléka már rendelkezik a digitális transzformációra vonatkozó stratégiával, vagy éppen annak kialakításán dolgozik. Az előrejelzések pedig azt jósolják, hogy 2030-ra a teljes globális GDP mintegy 13 ezer milliárd dollárral nőhet a digitalizáció és automatizáció hatásának köszönhetően.

A képlet világos: a járvány okozta visszaesés is hatékonyabban kezelhető, ha a digitális kihívásokra lehetőségként tekintenek a hazai társaságok, és mihamarabb megpróbálják adaptálni az új technológiákat a mindennapi működésükbe.

„Az utóbbi időszakban számos világcég döntött már a távmunka részleges vagy teljes körű bevezetése mellett, a magyar vállalkozások azonban lépéskényszerbe kerültek. Eddig ugyanis a munkavállalók mindössze 4 százaléka dolgozhatott csupán otthonról, ami még az uniós átlagot (19%) is messze alulmúlja. Ezen a területen tehát azonnal lépnie kell a hazai munkáltatónak, megismerni és széles körben alkalmazni a különböző otthoni munkavégzést segítő eszközöket. Elképesztő mértékben törnek ugyanakkor előre a mesterséges intelligenciát (AI) és a gépi tanulást (ML) alkalmazó hiperautomatizációs megoldások is. Gondoljunk csak a chatbotokra, automatizált e-mail marketingre vagy az RPA, vagyis a robotizált folyamatautomatizációs megoldásokra. Ezek mind komoly lehetőséget jelentenek a cégek kezében, hogy növeljék hatékonyságukat, ügyfeleik elégedettségét vagy éppen munkavállalóik motivációját” – részletezte Gönczy Gábor, a Stylers Group CEO-ja.

Új korszakot nyit az 5G

Biztosan velünk maradnak az okostelefonok is, melyek nemcsak a magánéletben, de a munkánkban is nélkülözhetetlen társaink – és elsősorban már nem a telefonos kapcsolattartás miatt. Új korszakot nyit ugyanis az ötödik generációs hálózatok elterjedése, ami olyan munkafolyamatok elvégzését is lehetővé teszi a mobilunkon, melyekre korábban nem is gondoltunk volna megfelelő sávszélesség és számítási kapacitás hiányában.

A mobileszközök fokozottabb bevonásával ráadásul a legfiatalabb munkavállalók elköteleződését is javíthatják az innovatív vállalkozások, sőt, az 5G krízishelyzetek, valamint természeti katasztrófák idején is életmentő kommunikációs csatornákat kínálhat.