Adatok a köbön

Adatok a köbön

Adatok a köbön

még több IoT

2 perc

Az M2M (Machine-to-Machine) és az IoT (Internet of Things) rengeteg adatot gyűjthet a felhasználókról. Íme, néhány újabb terület, hogy miként használhatóak a nagy mennyiségben gyűjtött információk.

Személyre szabott adat

Ez az adattípus felel azért, hogy az eszközök ismerjék a felhasználó preferenciáit. Például, hogy milyen világítást, hűtés-fűtést szeret otthon vagy a hotelszobában beállítani. Azzal, hogy az okoseszközök feltérképezik és megtanulják a kedvenc beállításokat, kényelmesebbé tehetik az életet. Így nem kell állandóan a termosztátot figyelni vagy a villanykapcsolókat le-fel kapcsolgatni, a készülékek az érzékelők és a megtanult programok segítségével megteszik ezt önállóan is.

Használja okosan az üzleti adatokat!Az otthonok ilyen szintű automatizálása természetesen rengeteg biztonsági kérdést is felvet, de az eddigi tapasztalatokból az látszik, hogy a lakások „felokosítása” a jövő.

Cselekvő (actionable) adat

Még nincs teljesen jó magyar kifejezés rá, ez az az adattípus, amelyet az eszközök parancsként is képesek értelmezni. Míg az automatizálás sokkal inkább szól a személyes preferenciákról, a cselekvő adat inkább a takarékosságra, energiahatékonyságra figyel oda, vagyis lekapcsolja az égve felejtett lámpát vagy bezárja a nyitva lévő bejárati ajtót – összegzi a Readwrite.com.

Új csatorna a felhasználó és a gyártó között

A gépek közötti technológia (M2M) és a Dolgok Internete (IoT) új kommunikációs csatornákat nyit meg. Korábban a gyártók, tervezők piacra dobták a terméküket, és leginkább csak a meghibásodások miatt kaptak visszajelzéseket. Nem tudták, hogy miként használják a vásárlók a készülékeket, melyek a leggyakoribb felhasználási módok, mi az, amire gyártóként nem gondoltak, pedig lenne rá fogyasztói igény.

Természetesen ezeket különböző tesztekkel, kisebb csoportban végzett kutatásokkal vizsgálták, de az adatgyűjtésre és -küldésre képes eszközöknek köszönhetően a jövőben tömegesen gyűjthetnek információkat erről a területről is. A kockázatok között ugyanakkor a magánélet védelmét is ki kell emelni. Emiatt fontos, hogy az otthoni okoseszközök anonim módon, a felhasználók beleegyezésével küldjék be a vállalatnak a méréseket.

A tömeges adatgyűjtés és adatelemzés, vagyis a Big Data, ha jól használják, „aranyat ér” a gyártók számára, hiszen így valóban a vevőkre szabhatják a következő termékeket, és a költséges piackutatásokat, valamint előzetes felméréseket is megspórolhatják.