A szolgáltatói társadalom felé menetel a világ

A szolgáltatói társadalom felé menetel a világ

A szolgáltatói társadalom felé menetel a világ

még több IoT

3 perc

Mi következik a fogyasztói társadalom után? Milyen drasztikus változásokat hozhat, ha minden hétköznapi használati eszköz a világhálóra csatlakozik? A többi között ezeket a kérdéseket is körbejárták a szakértők az Internet Hungary konferencián.

Rekordrészvétellel zárult nemrég az Internet Hungary, melyen jelen voltak a hazai infokummunikációs szakma legfontosabb döntéshozói és véleményvezérei. A rendezvény keretében szeptember végén, két nap alatt tíz különböző konferencia vizsgálta a digitális ipari forradalom által előrevetített társadalmi és gazdasági változások lehetséges irányait. 

Szó esett egyebek mellett a digitális társadalom hazai lehetőségeiről, a digitalizáció kereskedelemre kifejtett hatásáról, az online reklámozás és közösségi média legfrissebb trendjeiről, a tartalommarketingről, a neuromarketingről vagy a HR szakma kihívásairól.

Rendszerszintű változásokat hoz a digitalizáció

A világ rendkívül gyorsan halad a digitális forradalom útján, mely néhány éven belül elképesztő változásokat hozhat a gazdasági és társadalmi berendezkedésben. 

Köves Alexandra ökológiai közgazdász szerint a digitalizáció hamarosan olyan kihívások elé állítja az emberiséget, melyekre csak a jelenlegi rendszeren kívüli gondolkodással lehet válaszokat adni. Így a fogyasztói társadalom helyett eljöhet a szolgáltatói társadalom kora, amikor például a mosáshoz nem lesz szükség minden otthonban mosógépre, hanem kizárólag szolgáltatókra (cégekre vagy akár a szomszédra), akik kitisztítják a ruhát. Ennek jelei már ma is kristálytisztán láthatók, elég csak az Über vagy az Airbnb példájára gondolni.

Percenként másfélmillió netes tartalom születik

A fiatalok, felnövekvő generációk számára az internet vált az első számú hírforrássá, hiszen az online térben elérhető minden számukra izgalmas tartalom. Magyarország számára kulcsfontosságú a szélessávú internet eljuttatása minden háztartásba, és a kifejezett kormányzati cél is, hogy 2018-ra mindenhol legalább 30 Mbit/s legyen a letöltési sebesség – hangzott el Karas Mónika, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság elnökének előadásában. 

A digitális „boom” grandiózus méretét és az internet további előretörését jól illusztrálja, hogy mérések szerint percenként másfélmillió különböző online tartalom születik világszerte. 

A vásárlói döntések 95%-a nem tudatos

A Dolgok Internete a marketinget is felforgatja

A konferencia egyik legnépszerűbb szakmai programja egy nagyon új és izgalmas területtel, a neuromarketinggel foglalkozott, melynek célja, hogy a reklámok agyunkra, tudatalattinkra kifejtett hatását tanulmányozza. Az előadások során szó esett arról, hogy a vásárlói döntések 95%-a nem tudatos, hiszen az érzelmek és számos egyéb faktor is fontos szerepet játszanak. 

Sas István reklámpszichológus kifejtette, hogy az úgynevezett „priming” (magyarul előfeszítés) segítségével a fogyasztók hangulata, érzelmi állapota pozitív irányba befolyásolható, mely segít a reklámokban megfogalmazott üzenetek befogadásában.

A Neticle győzött

Az Internet Hungary kiemelt figyelmet szentelt a hazai startup ökoszisztémának is, ezért külön konferenciát biztosított a témának. Ennek keretében egy több mint egymillió forint összdíjazású versenyt is rendeztek: az előszűrést követően nyolc induló vállalkozás mutatkozhatott be a szakmai zsűrinek illetve a nagyközönségnek. 

A szoros versenyben végül a Neticle nevű online média-, fórum- és közösségimédia-figyelő végzett az élen. A második helyezést és a közönségdíjat a Remotaid elnevezésű otthoni magzati szívhangfigyelő rendszer nyerte el, míg a harmadik díjat a webshopok vevőszerzését segítő Optimonk kapta.