Vezető nélküli vonatokat tesztel az Alstom

Kapcsolódó cikkek

Vezető nélküli vonatokat tesztel az Alstom

Vezető nélküli vonatokat tesztel az Alstom

logisztika

1 perc

A francia vállalat Hollandiában teszteli az automata tehervonatait. A cél annak bemutatása, hogy miként működik a szerelvény és a jelzőrendszer közti kommunikáció.

A mozdonyvezető beavatkozása nélkül közlekedő vonat akár 100 kilométert is képes megtenni, miközben a személyzet feladata csupán annyi, hogy ellenőrizze a jármű haladását. A francia óriáscég, a holland ProRail és a Rotterdam Rail Feeding (RRF) együttműködésében végzett kísérlet a Rotterdamot és Németországot összekötő, 150 kilométer hosszú Betuweroute vonalon zajlik.  

IoT-szenzorok teszik biztonságosabbá a holland vasutat

Tony Miles, a BBC-nek nyilatkozó újságíró elmondta: bár a közlekedésben az automatizációé a jövő, a vezető nélküli vonatok valószínűleg sosem működnek majd teljesen autonóm módon, mindig szükség lesz valakire, aki a szerelvény elejében tartózkodik. A tapasztalt mozdonyvezetők egyelőre hamarabb érzékelik, ha autó vagy ember kerül a jármű elé, mint a számítógépek – véli a szakújságíró.

Nagy-Britanniában már létezik teljesen automatizált technológia, a Docklands Light Railway (DLR) harminc éve így közlekedik. A Kelet-Londonban közlekedő, metrószerű vonatot a magyar HÉV-hez lehetne hasonlítani. Miles szerint azonban még 30-50 évet várnunk kell, amíg az automata jelzőrendszer a hosszú vonalakon is működőképes lesz.

Ráadásul Európában nem új, a technológiával kompatibilis vonalakat kéne építeni, hanem a meglévőket kell átalakítani, ami költséges és igencsak komplikált feladat. Brit példaként még a viktoriánus korból származó, 150 éves, nehezen automatizálható technológiát hozta fel, de szerinte nehézséget okozna a leterhelt brit vonalak lezárása is a munkálatok idejére.

Forrás: BBC