Kevés a taxis? Íme, a japánok válasza

Kevés a taxis? Íme, a japánok válasza

Kevés a taxis? Íme, a japánok válasza

közszolgáltatás

3 perc

Hétfőn kísérleti jelleggel elindult az első önvezető technológiával felszerelt taxiszolgáltatás Tokióban. A 2020-as nyári olimpián és a paralimpián már teljes üzemmel szeretnék működtetni a rendszert.

A szeptember 8-ig tartó első próbaműködés alatt már fizető utasokat szállít a vállalkozás, amelyet egy vegyesvállalat és egy taxis cég indított.

A ZMP autonóm technológiát fejlesztő vállalat és a Hinomaru Kocu taxitársaság egy érzékelőkkel és más automata technológiával felszerelt mikrobuszt állított forgalomba a tokiói Otemacsi és Roppongi negyed között. A két terület közötti távolság 5,3 kilométer.

Az újfajta jármű egyedül indul, áll meg és kanyarodik, de a biztonság kedvéért sofőrje is van. Az utasok egy okostelefonos alkalmazáson keresztül fizetnek, egy útra 1500 jent (3800 forint).

Az önvezető szolgáltatással a japán főváros súlyos taxisofőr- és taxihiányát szeretnék kiváltani. Erre a szolgáltatásra a szintén munkaerőgondokkal küzdő vidéken is nagy lenne a kereslet – idézte az MTI összefoglalóját a Trend FM hírportál.

A tokiói olimpiára más innovatív technológiával is készülnek a japánok. A tervek szerint arcfelismerő rendszert is alkalmaznának, ezzel szeretnék megkönnyíteni a mintegy 300-400 ezer érintett – sportoló, edző és olimpiai dolgozó – szabad mozgását. Az arcfelismerő megoldás abban is hatékonyan segíthet, hogy illetéktelenek ne tudjanak lopott kártyákkal belépni a helyszínekre.