Irma hurrikán: a Vodafone is segít a katasztrófa sújtotta területeken

Kapcsolódó cikkek

Irma hurrikán: a Vodafone is segít a katasztrófa sújtotta területeken

Irma hurrikán: a Vodafone is segít a katasztrófa sújtotta területeken

közszolgáltatás

3 perc

Az Instant Network 3G elnevezésű hordozható mobilhálózatot, mely az Instant Network továbbfejlesztett verziója, már számos nemzetközi katasztrófahelyzetben bevetették.

A prototípust a Vodafone Magyarország rádiós hálózat üzemeltetési szakértői, Pervai Csaba és Tóth Róbert tervezték. Péntek reggel Tóth Róbert egy Vodafone önkéntesekből álló nemzetközi csapattal Guadeloupe szigetére indult, hogy segítse a mentőcsapatok munkáját az eszköz telepítésével.

A Vodafone Magyarország 2015-ben mutatta be az Instant Network 3G-t. A hordozható mobilhálózattal 40 perc alatt ingyenes kommunikációs hálózatot tudnak kiépíteni a mentőalakulatok és segélyszervezetek, illetve a túlélők számára. Ráadásul a készülék méretéből adódóan kereskedelmi járatokon is szállítható, így a világ bármely részére könnyedén eljuttatható. Katasztrófa sújtotta helyzetben a kommunikációs lehetőségek helyreállítása a legfontosabb feladat, mivel ez támogatja leginkább a mentőcsapatok munkáját.

A jelenlegi helyzetben az Instant Network 3G mellett két Instant Charge eszközt is bevetnek (külső mobiltöltő állomás 66 töltőponttal), valamint egy Instant Classroom Xtra eszközt is, mely egyfajta mobil-internetkávézóként vagy „doboznyi digitális iskolaként” tabletekkel, ingyenes wifivel támogatja a helyiek kommunikációs lehetőségeit.  „Büszkék vagyunk rá, hogy munkatársaink az innováció és a mobiltechnológia használatával képesek embereket segíteni szerte a világban, a katasztrófa sújtotta területeken. A Vodafone-nál a technológia az alapvető gondolkodásunk részét képezi, hiszen nem csak könnyebbé, de biztonságosabbá is teszi az életünket. Az ilyen szituációkban nyújtott szakértői támogatás talán a legszignifikánsabb haszna az általunk szolgáltatott technológiának és know-how-nak” – mondta Amrita Gangotra, a Vodafone Magyarország műszaki vezérigazgató-helyettese.

Ez a 11. bevetése az Instant Network csapatnak

A díjnyertes Instant Network program részeként a Vodafone Alapítvány önkéntes munkatársakkal és kommunikációs technológiával segíti az ingyenes kommunikációs hálózatok biztosítását és helyreállítását, illetve technikai háttértámogatást nyújt a segélyszervezeteknek és a bajba jutottaknak az érintett területeken.

Az alapítvány Instant Network csapata elkötelezett a humanitárius közösséget szolgáló új technológiák kifejlesztése mellett is. 70 kiképzett munkatárs alkotja a csapatot, akik készen állnak, hogy természeti vagy humanitárius katasztrófára reagáljanak. A helyszíni szolgálatra készülő önkéntesek a Hostile Environment Awareness Training (HEAT) néven ismert kiképzésben részesülnek, hogy a legnehezebb körülmények között is képesek legyenek helytállni.

  • A hordozható mobilhálózatot bevetették a 2015-ös nepáli földrengések idején, illetve 2013-ban, a Fülöp-szigeteken is, a Haiyan tájfun pusztítása után – ekkor 443 ezer hívást és 1,4 millió SMS-t regisztráltak a hálózaton.
  • Fülöp-szigeteket, Kenyát és Dél-Szudánt egybevetve 2,9 millió telefonhívásban nyújtott segítséget az eszköz.
  • Az Instant Charge jelenleg is használatban van Görögország két menekülttáborában, 84.600 eszközt szolgál ki, míg az Instant Classroom Afrika-szerte több ezer diák tanulását segíti.