Tudom, mit ettél tavaly nyáron

Tudom, mit ettél tavaly nyáron

Tudom, mit ettél tavaly nyáron

kereskedelem

2 perc

Rutinból élmény – bevásárlás innovatívan!

Az e-kereskedelem terjedése egyre nagyobb fejtörést okoz a hagyományos üzleteknek, hiszen kényelmes és árban sokszor kedvezőbb megoldás mindent otthonról elintézni a kanapén ülve, néhány kattintással. Mit tehet a kereskedő, hogy visszacsábítsa a vevőket az üzletébe?

Az online értékesítés egyik előnye, amelyet a valós üzletek eddig csak körülményesen tudtak másolni, hogy a rendszer ismeri az adott vásárlót. A korábbi keresési adatok, a csak megtekintett termékekről szerzett információk mind-mind segítséget nyújtanak abban, hogy a webáruházak személyre szabott ajánlatokkal és célzott hirdetésekkel tartsák meg a közönségüket. A Dolgok Internete segítségével ez a megoldás ma már a fizikai boltokba is átültethető.

Pozícionálás

A böngésző sütikben (cookies) tárolja a korábbi keresési adatokat. A való világban a vásárlók szokásai a polcokra szerelt szenzorok segítségével figyelhetők meg – ezt különösen könnyűvé teszi, hogy ma már a vevők nagy részének ott lapul a zsebében, táskájában az okostelefonja.

Az iBeacons rendszere például vezeték nélküli hálózat segítségével érzékeli, ha a szenzor hatáskörébe ér egy ilyen készülék, a be- és kilépés időpontját pedig az áruház wifipontjaira közvetíti. Ezzel a vásárló teljes útvonalát méteres pontosságig leképezheti a rendszer, ami elősegítheti a termékek jobb elhelyezését.

Ráadásul intelligens kijelzők elhelyezésével vagy a közvetlenül a telefonokra küldött üzenetekkel itt is lehetőség van személyes ajánlatokat közvetíteni.

Hatékony készletellenőrzés

A másik nagy különbség az online és valós áruház között a választék nagyságában rejlik. Az internetes boltok készletét automatizált programok tartják számon, ez a fajta automatizmus a mai hálózatba kapcsolt eszközökkel nem kell, hogy a virtuális világ sajátja legyen.

Az intelligens, úgynevezett RFID (Radio Frequency IDentification) bélyeggel ellátott termékek (a kis matricaszerű eszköz, ami besípol az üzlet kapujában, ha a ruhában felejtik) a szállítás és a raktározás során is egyesével nyomon követhetők egy szimpla felhőalkalmazás segítségével.

Nem kell feltétlenül bonyolult rendszerekre gondolni, a Dolgok Internetének egyik alapkövetelménye: a vezeték nélküli internet, amelyen keresztül a világhálóra csatlakoztatott eszközök kommunikálni tudnak egymással.

Az IoT-megoldások segítségével a kereskedők nemcsak hatékonyabbá és átláthatóbbá tehetik a saját működésüket, de izgalmas élménnyé varázsolhatják a bevásárlást a vevők számára. Ha pedig mindezt még személyre szabott törzsvásárlói kedvezménnyel is meghintik, akkor ki akarna a monitor előtt tespedve kattintgatni?