Egyre inkább az online térben zajlik az ajándékvadászat

Egyre inkább az online térben zajlik az ajándékvadászat

Egyre inkább az online térben zajlik az ajándékvadászat

kereskedelem

3 perc

Az online kereskedelem térnyerését mutatja, hogy az internetezők karácsonyi ajándékaikat már elsősorban webshopból rendelik. A tavalyi évhez képest idén 12 százalékkal több ajándék kerülhet a webáruházak „polcairól” a fa alá.

Az Árukereső.hu immár harmadik éve vizsgálja az internetezők karácsonyi ajándékvásárlási terveit. A kutatásban 1700-an vettek részt, többségük a sorban állást elkerülendő online tervez ajándékot vásárolni. Ráadásul – köszönhetően az olyan egyre nagyobb népszerűségnek örvendő ünnepi akciónak, mint például a Fekete Péntek – a vásárlók már tudatosan, november elejétől elkezdhetik az ajándékok beszerzését.

A megkérdezettek várhatóan átlagosan öt embernek vesznek ajándékot, közülük is a többség a szűk család részére vásárol. A tavalyi évhez képest idén az ajándékokra szánt teljes összeg ajándékozónkként várhatóan 10%-kal lesz magasabb, így elérheti a 30 500 forintot.

Készüljön a karácsonyra digitális konyhatündérekkelA munkatársakra költünk a legkevesebbet

Az ajándékok értékét vizsgálva, a tavalyi évhez hasonlóan, idén karácsonykor is szűk családi körben lesz a legnagyobb értékű ajándékbontás. Az ünnep közeledtével a válaszadók átlagosan 3-4 közeli családtagjuk megajándékozását tervezik, összesen több mint 25 ezer forint értékben. 

A legközelebbi családtagok (gyerekek, szülők, testvérek) ajándékaira szánt fejenkénti összeg meghaladhatja a hatezer forintot. A legkevesebbet a munkatársakra szánják az internetezők, itt az átlagos érték 2 500 forint körül alakul.

Az ajándékozási tervek ugrásszerűen lecsökkennek a családi kötelékek lazulásával, alig minden ötödik internetező tervez valamilyen meglepetéssel készülni távolabbi rokonai számára. Közelebb álló barátainak pedig már csak minden 8., míg egyéb ismerőseinek, munkatársainak az internetezők alig 10%-a tervez ajándékot vásárolni.

Továbbra is az ár a legfontosabb

Az online vásárlók döntését nemcsak a webáruházak és kínálatuk közti választás, hanem az azt megelőző keresési eredmények is befolyásolják. A megfelelő meglepetés és a vásárlás helyének kiválasztásában élen járnak az ár-összehasonlító oldalak, melyek idén az online tájékozódás elsődleges támpontját jelentik az internetes keresők és a különböző webáruházak kínálatát megelőzve.

A döntésnél a legfontosabb szempont továbbra is az ár, de egyre erősebben jelen van a szempontok között a kiszemelt webshop megbízhatósága és számos minőségi, kényelmi szempont is szerepet játszik. Ilyen például a szállítási és átvételi módok közti választás lehetősége, a választék nagysága, a termékvélemények vagy éppen az, hogy a termék a rendelés idejében raktárkészleten van-e.

Slágertermékek a fa alatt

Bár karácsonykor évről évre felbukkannak a csak az adott évre jellemző slágertermékek, az internetező lakosság körében idén is a „klasszikusnak számító” ruházati cikkek, könyvek, szépségápolási termékek, kozmetikumok, valamint a játékok jelentik az elsődleges ajándékötletet.

Drónok a karácsonyfa alatt

A szűk családban népszerűek lesznek idén is a szórakoztató és egyéb elektronikai, valamint a lakásfelszerelési, barkácscikkek is. E termékkörök vásárlása még a tágabb családi kör megajándékozását tervezők körében is megfigyelhető, azonban a családi kapocs gyengülésével már többnyire a kisebb értékben is megvásárolható tárgyak, így a könyv és egyéb szépségápolási termékek lesznek a favoritok.