Az élményszerű ajánlatokat keresik az e-vásárlók

Kapcsolódó cikkek

Az élményszerű ajánlatokat keresik az e-vásárlók

Az élményszerű ajánlatokat keresik az e-vásárlók

kereskedelem

2 perc

A vásárlói bizalom folyamatos erősödésének köszönhetően a digitális kereskedelem évről évre egyre jelentősebb forgalmat realizál. 2018-ban várhatóan számos újítás szilárdul meg és terjed el, eldöntve rengeteg e-kereskedő sorsát.

Elemzők szerint a digitális kereskedelmi forgalom öt éven belül két-háromszorosára fog nőni Magyarországon, míg külföldön ennél is gyorsabb növekedést várnak.

Sok millió márka már több mint egy évtizede van jelen a globális online piacon. A kínálat növekedésével, valamint az értékesítési eszközök, technológiák folyamatos tökéletesítésével egyre több bevételt tudnak termelni. Ezzel párhuzamosan pedig a vásárlói bizalom is megváltozott: felhasználók tömegei kezdték el felfedezni és kihasználni a digitális lehetőségeket. Ráadásul az újításokhoz való adaptáció is egyre gyorsabb: ami megjelenik az év elején, teljesen megszokottá válhat az év végére. 

Mesterséges intelligencia az e-kereskedelemben

A nagybevásárlást is egyre többen intézik online

Az egyik legjelentősebb terület, ahol további fejlesztések várhatóak, az a mesterséges intelligencia (MI). Ezt is mutatja, hogy 2017 egyik legnagyobb újítása a chatbotok széles körű elterjedése volt. Ezzel a megoldással számottevő ügyfélszolgálati feladatot lehet automatizálni, csökkentve az emberi erőforrás költségeit, és felszabadítva azokat összetettebb feladatok számára.

2018-ban ez a tendencia tovább folytatódik, az automatizáció segítségével egyre hatékonyabbá válik a termékek ajánlása. Továbbá lehetőség nyílik az ajánlatok és szolgáltatások személyre szabására, aminek csupán az adatbányászati módszerek és az értéklánc folyamatainak szofisztikáltsága szabhat határt – összegezte közleményében a Brands.hu.

A szükséges plusz

A termék és a kedvező ár önmagában már nem feltétlenül döntő tényező a vásárlás során – főleg prémium kategóriában –, ezért egyre több márka értékesít vagy biztosít ingyenes kiegészítő szolgáltatásokat bizonyos termékekhez. Az online színtéren a legkülönbözőbb funkciók teremthetnek hozzáadott értéket, ilyen a többi közt az aznapi kiszállítás, a virtuális próba lehetősége, egyéni tanácsadás vagy a chaten elérhető ügyfélszolgálat.

Ráadásul a fogyasztók már a digitális térben is élményszerűséget keresnek, konzisztens élményt várnak el, melynek fontos eleme, hogy mi történik vásárlás után, illetve hogyan kezelik az esetleges reklamációikat. A közösségteremtő erőnek is nagyobb szerepe lesz a jövőben, de ennek fontosságát még kevés piaci szereplő ismerte fel.

Vásárlás néhány koppintással

2018-ban a mobil vásárlás várhatóan tovább erősödik, a forgalom nagy része már ilyen eszközökön fog realizálódni, így az e-kereskedőknek optimalizálniuk kell az okostelefonon történő vásárlás folyamatát is. A hazai szereplők közül a brands.hu-nál is érzékelik ennek a fontosságát. „Tavaly több látogatás érkezett a honlapunkra mobil eszközökről, mint asztali gépről, és várakozásaink szerint 2018-ban már csupán a telefon több látogatót fog hozni, mint a számítógép” – mondta Rókusfalvy Zsombor, az oldal ügyvezetője.