A kiterjesztett valóság lehet a marketing jövője?
A kiterjesztett valóság lehet a marketing jövője?
2019. április 23.
Egyes nézőpontok szerint a kiterjesztett valóság még a virtuális valóságon is túltehet.
A kiterjesztett valóság (AR, augmented reality) a vizualizáció hatékony eszköze, amely interaktív és szórakoztató módon közvetít ötleteket a valóságban látottakra rávetített képeken, feliratokon, animációkon keresztül.
A globális AR hirdetési bevételek 2018-ban elérték a 428 millió dollárt, és ez az összeg 2021-re akár a triplájára is nőhet.
Íme 4 ok, amiért az AR jól használható marketingcélokra.
Innováció és az érdeklődés felkeltése
Az emberek szórakozni akarnak, egyre inkább új és izgalmas élményekre vágynak. Tisztában vannak mindezzel a marketingszakemberek is.
Az AR többet jelent a „sztenderd” plakátoknál, reklámoknál és a közösségi médiában megjelenő hirdetéseknél, mivel kíváncsiságot ébreszt az emberekben, újabb beszélgetési témát adhat számukra. Az információ pedig vírusszerűen is terjedhet, hiszen ki ne szeretne megtapasztalni valamit, amiről mindenki beszél.
Ráadásul a technológia jó hatással lehet a márkaimázsra is, mivel egy innovatív megoldásokat alkalmazó vállalat modernnek és naprakésznek hat az emberek szemében. Az AR megoldások kiemelhetik az adott céget a tömegből.
Rugalmasság
Az AR technológiában rengeteg lehetőség és variáció rejlik. Kamatoztathatja a megoldásokat a retail szektor, az autóipar, az oktatás vagy éppen az egészségügy is.
A vállalkozások akár előfizetéses alapon, kisebb költségvetés esetén is kipróbálhatják az AR platformokat, így saját tapasztalatokat szerezhetnek a témában. Ilyen platform lehet akár egy mobilapplikáció is.
Ugyanakkor a nagy projektek több átgondolt és összetett megoldást igényelhetnek. Az egyedi gyártású alkalmazások – amelyek a tervezéstől kezdve a tesztelésen át a support tevékenységig a teljes fejlesztési ciklust magukban foglalják – igen költségesek lehetnek. Ugyanakkor az eredmény ellensúlyozhatja a ráfordításokat, hiszen az adott vállalat így egyedülálló, saját alkalmazást alakíthat ki szolgáltatásainak népszerűsítésére. A komplex megoldások pedig lehetővé teszik az interaktivitást és növelik az ügyfélélményt.
A további két fontos tényezőről a cikk folytatásában olvashatnak.
Forrás: