Nézzünk 5+1 tippet, hogy milyen módszereket is lehet „bevetni” a vásárlói élmény és a forgalom növelése érdekében.
Egyre több kereskedelmi láncnak van saját webshopja, a „hagyományos” boltokban pedig mind többször találkozhatunk önkiszolgáló kasszákkal (is). Ez persze korántsem jelenti azt, hogy a jövőben ne lenne szükség igazi pénztárosokra, de a modern megoldásokkal viszont jelentős bérköltségek takaríthatók meg. Továbbá elkerülhetők a kígyózó sorok és a mobil, valamint az online áruházakban használható virtuális POS-terminálok is hozzájárulhatnak a fizetéssel eltöltött idő csökkentéséhez.
Az okostechnológia és a digitalizáció révén a fizikai értelemben vett bolti folyamatok is modernizálhatók, például megkönnyíthető a leltározás, „okospolcok” alakíthatók ki, csökkenthető a selejtes áruk mennyisége, és az ellátási lánchoz kapcsolódó folyamatok is könnyebben racionalizálhatók.
Az úgynevezett „ambient commerce” ötvözi az intelligens technológiai és a „hagyományos” bolti megoldásokat. A GlobalData előrejelzése szerint a szenzorok és a mesterséges intelligencia „bevetésével” több Z generációs fiatalt lehet „becsábítani” a valós üzletekbe is.
Az alacsony energiafogyasztású Bluetooth-jeladó segítségével a kapcsolódó mobilalkalmazáson keresztül a vásárlók különféle kuponokat, különleges eseményekre szóló meghívókat vagy egyéb üzeneteket kaphatnak. Nem újkeletű dologról van szó egyébként, de még eddig nem igazán sikerült kihasználni az ebben rejlő potenciált.
A november végén megrendezett „AutoMobility LA” Los Angeles-i esemény keretében a fogyasztók az okosautókból történő vásárlás révén egészen új vásárlási élményeket tapasztalhattak meg. A világhálóra kapcsolódó járművek elterjedésével várhatóan egyre több ilyen megoldással találkozhatunk majd.
Egyre több okos, internetre csatlakozó készülék jelenik meg a piacon, ami megkönnyítheti a felhasználók mindennapjait. Arról ugyanakkor lehet vitatkozni, hogy mennyi értelme van egy beépített szenzorokat tartalmazó pelenkának vagy egy intelligensnek címkézett ágyi poloskairtónak, de az biztos, hogy a választék folyamatosan nő.
Lehetőség tehát bőven akad, az már csak a piaci szereplőkön múlik, hogy mennyire is élnek ezzel.