ReadyPay: így fizethet bankkártyával a szerelőnek

ReadyPay: így fizethet bankkártyával a szerelőnek

ReadyPay: így fizethet bankkártyával a szerelőnek

IoT Podcast

20 perc

A Vodafone megoldása jelentősen megkönnyítheti a kis- és középvállalkozások átállását az elektronikus fizetési lehetőség biztosítására.

A teljes adást itt hallgathatja meg:

A ReadyPay mPOS mobil bankkártya-olvasó terminál akár egy zsebben is elfér, így ideális lehet a mozgásban lévő kereskedők, szolgáltatók, szerelők vagy futárok számára is, akik eddig nem rendelkeztek hagyományos terminállal.

A kártyás fizetés biztosításához a Bluetooth-on keresztül kommunikáló, kisméretű készülék mellett szükséges egy internetkapcsolattal rendelkező okostelefon is. A fizetést bonyolító mobil applikációt a távközlési cég az OTP Bankkal, a francia Ingenico Group magyar leányvállalatával és a MasterCarddal közösen hozta létre.

Király István, a Vodafone vállalati szolgáltatásokért felelős vezérigazgató-helyettese a Trend FM műsorában elmondta: léteznek ugyan már hasonló POS-terminálok, de nagyon ritkán használják azokat olyan esetekben, amelyek valóban megkövetelnék a kártyás mobilfizetés biztosítását.

Videó a ReadyPay működéséről

Példáképpen említette az éttermi megoldást, amikor a pincér a pulttól az asztalig elviszi a készüléket, hogy a vendég kényelmesen, az asztalnál ülve üthesse be a PIN kódját és fizethessen. A valóságban viszont ennél sokkal indokoltabb munkakörökben is szükség lenne a kártyás fizetés mobil megoldásaira. Érdemes például a futárszolgálatokra gondolni, ahol jelenleg csupán néhány nagyobb vállalatnál megoldott az ilyen típusú fizetés, de azoknál a kisebb cégeknél, ahol csupán néhány munkavállalót alkalmaznak, eddig nem érte meg ilyen rendszereket bevezetni.

Kényelmes fizetés – otthon is

Ismerős példa, hogy a szerelőknek, építőipari szakemberekben általában nagyobb összeget szoktak az emberek fizetni, hiszen egy nagyobb szerelési munka akár több tízezer forintba is kerülhet. A mesterek azonban csak készpénzt tudnak elfogadni, így eddig nem is volt arra lehetőség, hogy bankkártyával fizessen a szolgáltatást igénybe vevő. A ReadyPay segítségével viszont most már a kiszállás során a kártyás fizetés is könnyen megoldható. Ennek gazdasági szempontból fehérítő hatása is lehet, ami szintén fontos szempont.

Király István kitért arra is, hogy a szolgáltatás fejlesztése körülbelül hat hónapot vett igénybe, hiszen maga az eszköz már a Vodafone által külföldön kipróbált megoldás. Sokkal inkább arról szólt a bevezetést megelőző munka, hogy együttműködésben dolgozzanak a magyar bankokkal, és így a szolgáltatást a helyi feltételekhez tudják igazítani.

A vezérigazgató-helyettes a külföldi tapasztalatokról elmondta: Olaszországban például különösen népszerű a készülék, de ezt elősegíti, hogy az ottani adóhatóság előírta a kkv-k számára is a bankkártyás fizetés elfogadását. Magyarországon is hasonló a cél: így elsősorban olyan kisebb vállalkozások számára nyit új lehetőségeket a Vodafone ReadyPay, amelyeknek a havi kártyaforgalmuk nem haladja meg az egymillió forintot.

További részletekért hallgassa meg az interjút!