Egy fiatal magyar csapat azon dolgozik, hogy az ilyesmi minél kevesebbszer forduljon elő. Ősszel élesedik applikációjuk, ami segít a problémán. A Fripa nevű alkalmazás ötletgazdájával, Eperjesi Kovács Ádámmal a Trend FM műsorában beszélgettünk.
Az ötlet egy vállalkozói program keretein belül született meg, és ezen a versenyen első helyezést ért el, a Brain Bar jövőfesztiválon pedig különdíjat kapott.
A mobilalkalmazás számos vásárlást megszervező funkcióval rendelkezik, illetve a bevásárlást követően a felhasználót folyamatosan értesíti arról, ha valamelyik termék lejárati dátuma közeleg. Az applikáció különböző lehetőségeket is felajánl: legyen az egy recept vagy akár a termék elajándékozása az adománygyűjtő partnereken keresztül.
Az adatok beviteléhez jelenleg még a fogyasztónak is van tennivalója. Egy vonalkód-leolvasóval be kell olvasnia az egyes termékeket. Ezt követően viszont a rendszer már egy adatbázisban kikeresi az adott élelmiszert és az ahhoz tartozó összes adatot – így a lejárati dátumot is.
Hallgassa meg a Trend FM műsorát, amelyben arról is szó volt, hogy milyen előzetes kutatások alapján fejlesztették az applikációt, kik a célcsoport, és a fejlesztésnek milyen további fázisai várhatók.