Nagy adat – Nagy tévhitek

Nagy adat – Nagy tévhitek

Nagy adat – Nagy tévhitek

gyártás

2 perc

Bernard Marr, a Big Data egyik szakértője összegyűjtött néhány árulkodó jelet, amelyek arra utalhatnak, hogy az adott vállalatvezető nem teljesen érti a technológia részleteit.

„El kell ismernem, a Big Data nem tartozik éppen a kedvenc kifejezéseim közé” – ezzel a kissé meglepő felütéssel kezdte a témáról szóló cikkét a Forbes egyik szakértője, aki rendszeresen publikál a nagymennyiségű adatgyűjtés alapján készült elemzésekről és ezek üzleti alkalmazásáról. Marr szerint a definíció elbagatellizálja a trend jelentőségét; téveszméket gyárt, és félreértéseket szül arról, hogy mit jelent pontosan ez a folyamat a technológia, a kultúra és a társadalom szintjén.   

Mi a különbség a Big Data és az IoT között?

„Annak ellenére, hogy saját magamat szakértőnek tartom ezen a téren, mégis azt kívánom, bárcsak sikerült volna jobb elnevezést találnunk” – tette hozzá. Cikkében összegyűjtötte, hogy melyek azok a közkeletű félreértések, amelyek sűrűn előfordulnak a technológia alkalmazásával kapcsolatban.

A Big Data figyelmen kívül hagyása...

...mindenképpen rossz döntés. A következő néhány év folyamán az összes iparágban kiemelten fontossá válnak majd az adatok és az azokból generált hozzáadott érték. Az üzleti világban az információ hatalom, a cégek pedig ma már olyan adatokra tehetnek szert, melyekről korábban nem is álmodtak. 

A szakértő szerint lényegében az összes iparágban, valamennyi munkakörben (legyen szó akár egy képzetlen, részmunkaidős dolgozóról, vagy egy vérbeli profiról) arra lehet számítani, hogy az erőviszonyok alaposan átalakulnak az adatok hatására a közeljövőben. Ha valaki ezt félvállról veszi, az olyan, mintha homokba dugná a fejét; ez a trend nem megy ki egyhamar a divatból. 

Hiba azt gondolni, hogy a Big Data az adatokról szól

Bár ez talán meglepőnek tűnhet, de a valódi érték nem az adatokban rejlik, hanem abban, hogy mihez kezdenek velük a vállalkozások és a döntéshozók. Az adatok puszta összegyűjtése és elemzése még nem jelenti egy Big Datával kapcsolatos üzleti stratégia csúcspontját. 

Sokkal inkább az eredmények felhasználásának módján áll vagy bukik egy cég sikere. A vállalatvezetőknek hatékonyabbá kell tenniük a belső folyamatokat, jobban meg kell fontolniuk a döntéshozatalt, hogy valódi hozzáadott értékként jelenjen meg a Nagy Adat.

A cikket hamarosan folytatjuk.