Minden országnak mást jelent a digitális forradalom

Minden országnak mást jelent a digitális forradalom

Minden országnak mást jelent a digitális forradalom

gyártás

1 perc

Bár a cégek mindenhol szorgalmazzák az újabb ipari forradalomra, vagyis az Industry 4.0-ra való átállást, célkitűzéseiket térségenként eltérően súlypontozzák.

Az adatelemzés az Industry 4.0 hajtóereje

A PwC tanácsadó cég globális tanulmányából kitűnik, hogy Japánban és Németországban például a digitalizációt elsősorban a hatékonyság és a termékek minőségének növelésére használják a cégcsoportok.

Az Egyesült Államokban új trend van kialakulóban, miszerint a digitális ajánlatok és szolgáltatások segítségével alakítanak ki új üzleti modelleket, és ezeket a termékeket és szolgáltatásokat minél gyorsabban, digitálisan nyújtják. 

A kínai gyártó vállalatok a nemzetközi versenytársakkal költségcsökkentés révén igyekeznek még jobban felvenni a versenyt. 

Magyarországon a kormány az elmúlt hónapokban jelentette be az Irinyi-tervet, melynek egyik stratégiai témája az Ipar 4.0, ami a hazai húzóágazatok digitalizálásának elősegítését célozza. Bár a program kidolgozása csak a napokban indult, a hívószavak között mintegy 10 százalékos hatékonyságjavulás, illetve a kis- és középvállalkozások versenyképességének jelentős javítása szerepel. 

A tanulmány rámutat arra is, hogy a digitális integráció szintje öt év múlva a különböző régiókban nagyjából hasonló lesz, az élen Japánnal, Németországgal vagy az Egyesült Államokkal.

A régiók közötti megosztottság helyett az Industry 4.0 várhatóan az eddiginél szorosabb kapcsolatot hoz létre a vállalatok és országok között, és ezért akár előmozdíthatja a globalizációt is.