Úton az integrált egészségügy felé

Úton az integrált egészségügy felé

Úton az integrált egészségügy felé

egészség

2 perc

Az ellátórendszerek fejlesztésére bár különböző formában, de világszerte szükség lenne. A telemedicina, az internetalapú fejlesztések fontos mentőöv lehet abban, hogy több pácienshez jusson el az orvosi segítség, és ez a költségekben ne jelentsen kiugró emelkedést.

Az Accenture jelentése szerint eljött az összekapcsolt szolgáltatások ideje, és a digitális szolgáltatások „új hulláma” áll majd a különféle szervezetek – köztük az egészségügy – rendelkezésére. Kérdés, hogy hol jelenik meg először mindez: magában az egészségügyi ágazatban vagy a jövőt jelentő Connected Health és a HealthIT területén?

3 okostipp az egészségügyben

Az egészségügy vezetői a világon mindenhol keresik a lehetőségeket, hogy emelhessék az ellátás színvonalát és egyre több ember számára tehessék elérhetővé az alapvető szolgáltatásokat. Ugyanakkor próbálnak megoldást találni az egyre növekvő ellátási költségekre is. A pénzügyi nyomás, a megfelelő szakemberek hiánya mellett a népesség változó összetétele is feladatokat ad a szektornak.  

Az emberek manapság hosszabb ideig élnek, gyakoribbak a tartós krónikus betegségek, amelyek folyamatos – bár nem intenzív – kezelést igényelnek. Továbbá a páciensek növekvő tábora várja el, hogy magasabb színvonalú, személyre szabott szolgáltatásban részesüljön – ebben segíthet a Connected Health és a HealthIT.

Az új klinikai és gyógyszerészeti beavatkozások, az új orvosi technológiák és berendezések jelentős összegeket emésztenek fel, a költséghatékony megoldást pedig az integrált egészségügyi és az ehhez kapcsolódó informatikai infrastruktúra kialakítása jelentheti.

A rendszer részei lehetnek:

  • különféle egyéni egészségügyi mutatókat nyomon követő eszközök, 
  • az M2M (Machine-to-Machine – gépek közötti kommunikáció) és az IoT-technológia (Internet of Things - Dolgok Internete),
  • csatlakoztatott (connected) eszközök, 
  • viselhető kiegészítők, mobiltelefonos alkalmazások,
  • valamint olyan digitális platformok, amelyek egyaránt segítik az átlagfelhasználókat, az orvosokat és a pácienseket is.