Internetblokáddal védhetőek ki a hackertámadások

Internetblokáddal védhetőek ki a hackertámadások

Internetblokáddal védhetőek ki a hackertámadások

biztonság

4 perc

A Google saját önvezető modellje, a Waymo csak korlátozott internet-hozzáférést fog kapni, hogy minimalizálni lehessen annak az esélyét, hogy hackerek törjék fel a rendszert.

„Autóink csak akkor kommunikálnak a külvilággal, amikor arra szükség van, tehát nincs folyamatos internet-kapcsolat, ami lehetővé tenné, hogy meghackeljék az autó számítógépes rendszerét” – mondta a Waymo részleg vezérigazgatója, John Krafcik a Financial Timesnak. „Amikor azt mondjuk, hogy autóink függetlenek, akkor nemcsak arról van szó, hogy nem ül bennük sofőr, de arról is, hogy nincs folyamatos kontakt az autóval.”

A legtöbb számításokat maga az autóba épített vezérlő végzi el, amely tárgyak és közlekedők ezreit képes felismerni, azok szándékával együtt. Az autó képes csatlakozni az internetre, hogy küldeni és fogadni tudja a forgalmi előrejelzéseket, de a legtöbb esetben kapcsolat nélküli módban marad.

Miután az autó az út nagy részében offline, közel lehetetlen feladat a hackereknek távolról feltörni. Ehhez szükségük lenne a pontos időpontra, amikor az autó adatokat küld a Google-szervereinek, és valahogy hozzáférést kellene szerezniük a titkosított csatornához, melyen keresztül a jármű az adatokat fogadja.

Ez teheti a Waymo autókat sokkal biztonságosabbá az utakon társainál 2025-re, amikorra a legtöbb gyártó a szükséges infrastruktúrák és szabályzás véglegesítését jósolja. A BMW, az Intel és Mobileye már utalt arra, hogy az 5G kulcsfontosságú pont saját fejlesztéseik esetében, az Audi pedig úgy gondolja, hogy az 5G-hálózat széles körű elérhetőségéig nem valószínű, hogy tömegesen elterjednek az önjáró autók.

Az 5G mobilinternet szükségességét az is szükségessé teszi, hogy a BMW, az Audi, és néhány más gyártó autói is folyamatos internetkapcsolatban vannak az olyan adatfolyamok kommunikálása miatt, mint a forgalom, az időjárás vagy egyéb adatok. Ennek köszönhetően ezek a járművek várhatóan kisebbek is lesznek, hiszen nem kell a fedélzeten rendelkezniük az önvezetés minden részletéhez szükséges teljesítménnyel.

Míg az autó rendszerszintű háttérfelülete offline marad, addig a Google számos olyan szolgáltatást és alkalmazást kínál a felhasználói felületen, amely csatlakozik az internethez. A két rendszer tehát minden valószínűség szerint el lesz különítve, hogy elkerüljék a biztonsági komplikációkat.

Forrás: ReadWrite