Ilyen a láthatatlan biztonságtechnika

Ilyen a láthatatlan biztonságtechnika

Ilyen a láthatatlan biztonságtechnika

biztonság

4 perc

Az okosotthonok egyik fontos pontja a biztonsági rendszer is, amelytől elvárható, hogy mindig értesíti a lakót, ha bármi gyanúsat vagy a szokásostól eltérőt tapasztal. A Sensative új terméke, a Strips ezt alig észrevehető, kisméretű eszközökbe építve is képes megtenni.

A jelenleg piacon lévő intelligens biztonságtechnikai berendezések egyik legnagyobb hátránya a méretük és észrevehetőségük. Az ajtóra szerelhető okoszárak vagy a kültéri kamerák ugyan pontosak lehetnek a mozgásérzékelésben, azonban könnyen kiszúrhatóak a betörők által, akik egyszerűen kikerülhetik és használhatják inkább az egyik hátsó, kevésbé védett ablakot a besurranásra.

Egyszerűsített eszköz

A Strips ezért inkább új megközelítést talált ki: vékony, a termék nevét is kölcsönző szalagokat gyártottak, amelyben az eszköz karcsúsága ellenére elférnek az érzékelők, egy belső akkumulátor, valamint egy Z-wave jeladó is. A másik előnye egyéb kamerákkal és érzékelőkkel szemben, hogy a belső áramforrás akár tíz évig is kibírhatja csere nélkül.

A szalagok mágnesesen rögzíthetőek a ház összes nyílászárójára. Az alacsony árnak köszönhetően egy nagyobb adag Strips ugyanis annyiba kerül, mint egy biztonsági kamera. Innentől kezdve egy központi alkalmazás az összes eszközt figyeli, és azonnal értesíti, ha valamelyik nyílászárót kinyitották.

Beltéri használatra is

A szalagos fejlesztés nemcsak a betörők ellen jöhet jól az ablakokra és a kifelé nyíló ajtókra helyezve, hanem a lakásban vagy a munkahelyen is hasznos segítség lehet. A felragasztható csíkoknak köszönhetően pontosan ellenőrizhető, hogy mikor nyitották ki a fiókját, de akár a céges vagy otthoni hűtőt is figyelemmel kísérheti. Például ahogy a videóban is látható, a modern szülő az okostelefonra külön értesítést kaphat, ha a gyerekek épp a hűtőben lévő édesség megdézsmálására készülnek.

A Strips egyelőre Indiegogo-kampányba kezdett, nagyjából 2015 novemberére ígérik a termék szállítását. A közösségi forrásgyűjtéssel jól haladnak, már a tervezett összeg majdnem kétszeresénél tartanak, és még másfél hetük van a kampány lezárásáig.