24 karátos biztonság – NFC az ékszerboltban

24 karátos biztonság – NFC az ékszerboltban

24 karátos biztonság – NFC az ékszerboltban

biztonság

2 perc

Az ékszerüzletek eladóinak nincs könnyű feladatuk, hogy minden egyes termékről minden fontos jellemzőt tudjanak. A vevő viszont azonnal szeretne információhoz jutni – ez az új NFC-technológiának köszönhetően ma már könnyedén elérhető.

Egy új típusú NFC (Near Field Communication) címke biztonságot nyújthat a termékazonosításban – még az ékszerüzletben is. A nagy értékű termékekre erősíthető chip nehezen hamisítható, megbízható információt szolgáltat, így nemcsak a lopásokat akadályozza meg, hanem a vásárlási élményt is javítja – írta az NFC World.

A termékazonosító chip nem új jelenség: például korábban több, nagy presztízsű italgyártó készített NFC-vel ellátott üvegeket, a speciális címkék segítségével a vásárló a bolt polcainál is ellenőrizheti, hogy a gyártósor óta felbontották-e az italt.

A RapidNFC gyártónak köszönhetően az ékszerüzletekben hasonló eredetiségellenőrző funkciót látnának el a szinte papírvékonyságú, ékszerekre erősíthető címkék. Egy okostelefon hozzáérintésével az NFC-egység igazolja a termék eredetiségét, de különféle pluszinformációkkal is szolgálhat.

NFC-gyűrű: a jövő ujjlenyomata

Minden chip teljesen egyedi azonosítóval rendelkezik, amelyeket a rendszer egyesével számon tart, így állítólag nincs esély arra sem, hogy valaki leszedje az egyik azonosítót és kicserélje a sajátjára. Ezen túl további biztonsági intézkedés, hogy a NFC-tag adóvevője az egész pánton végigfut, így ha az bárhol megszakad, működésképtelenné válik, és erről azonnal jelez.

Vásárlási élmény

Vannak, akik nem szívesen beszélgetnek a bolti eladókkal, ők inkább csak nézelődnek, és a saját tempójukban szeretik megnézni a termékinformációkat – hasonlóan ahhoz, ahogy egy webshopban tájékozódnak. Erre is ideális lehet az NFC-megoldás, hiszen a vásárló egy okostelefon segítségével minden részletet megtudhat az ékszerekről, anélkül, hogy bárkivel szóba kellene állnia.

A kis hatótávolságú kommunikáció nem ismeretlen technológia, hiszen évek óta használják a kereskedelemben, de sokkal gyakoribb megoldás a háttérben, például a raktárkészlet ellenőrzésénél vagy a termékek szállítása során. Az NFC-kompatibilis telefonoknak és SIM kártyáknak köszönhetően azonban egyre többször bukkannak fel az ilyen megoldások a vevők szeme előtt, az eladótérben is.