Újabb együttműködés az önvezető autók piacán

Kapcsolódó cikkek

Újabb együttműködés az önvezető autók piacán

Újabb együttműködés az önvezető autók piacán

autó

2 perc

Ezúttal a fejlesztések terén évek óta élenjáró Waymo lépett partneri kapcsolatra a processzorgyártásban újra vezetői pozíciót megcélzó Intellel.

Valószínűleg olvasóink többsége is még évekkel ezelőtt a Google fejlesztései során hallott először az önvezető autó lehetőségéről. Azóta az anyacég átnevezte magát Alphabetre, az egyes projektek pedig külön cégnevek alatt váltak alvállalatokká, így mára Waymo néven futnak a társaság sofőr nélküli fejlesztései. Ahogy azt a Wired is említi, a szakma nagyrészt egyetért abban, hogy valószínűleg ez lesz az első csapat, amely először megépítheti az igazi, kormány nélküli, emberi beavatkozást egyáltalán nem igénylő önvezető autót.

Hol késlekednek az önvezető autók?

Így különösen jól járhat az a hardvergyártó cég, amely beszáll ebbe a projektbe. Az Intel a mobiltechnológia fejlődése során jelentősen visszaesett a processzorgyártók versenyében. A Qualcomm olyan szintű miniatürizálást ért el a központi egységek gyártásában, hogy mára a legtöbb telefonban a cég valamelyik Snapdragon chipsetje ketyeg. Hiába igaz ugyanez az Intelre és az asztali számítógépekre, a mobilpiac folyamatos aránynövekedésének köszönhetően nem kérdés, hogy melyik vállalat jár jobban.

Az Intel azonban úgy tűnik, megtalálta az új területet, ahol visszaszerezheti elvesztett előnyét. Az autonóm kocsik működését számtalan szenzor is segíti, így képes a jármű értelmezni környezetét és megtalálni a helyes utat. Ennek a rengeteg érzékelőnek az adatait azonban folyamatosan és valós időben kell elemezni, amihez pedig minden korábbinál nagyobb számítási képességre lesz szükség a motorháztető alatt.

Együttműködések sora

Az eddigi döntések alapján az látszik, hogy a Waymo fejlesztői ügyesen megtalálják a piacvezető szakmai partnereket, amikor a sofőr nélküli technológia olyan területéhez érkeznek, amelyhez nem találnak házon belüli szakértőt. Így például az autóflották üzemeltetésével kapcsolatban az Avis-t keresték meg. A társaság korábban hagyományos autóbérléssel foglalkozó dinoszauruszcégként működött, de ezzel az új iránnyal akár jó eséllyel indulhatnak a talpon maradásért az önvezető autók világában is.

A Google autófejlesztői már 2009 óta az Intel processzorait használják a járműveikben, és habár voltak kísérletek arra, hogy házon belül gyártsanak megfelelő chipeket, végül mégis a tapasztalt gyártó együttműködésére építenek. Az Intelnek egyértelműek a céljai: májusban vásárolták fel az izraeli Mobileye-t, mely chipekkel és kamerákkal látja el az autóipar nagy részét, emellett pedig a BMW-vel és az autóipari beszállító Delphivel is egyezségre jutottak egy közös önvezető platform megépítésén. Az, hogy ez a sokszoros kapcsolat meghozza-e majd a gyümölcsét, vagy esetleg az autóipari partnerségek kiépítését korábban megkezdő Nvidia kerül-e élre, az még a jövő zenéje – összegezte a Wired.