Mágneseken lebeg a jövő autója

Mágneseken lebeg a jövő autója

Mágneseken lebeg a jövő autója

autó

5 perc

A kerék, mint olyan, évezredek óta szolgálja az emberiséget, de a Goodyear szerint itt az ideje, hogy újragondoljuk, mennyit lehetne kihozni belőle.

A gumiabroncs gyártó újra feltalálta a kereket: az új változat gömb alakú, és fix tengelyek helyett mágnesek tartják a helyén. Az Eagle 360 elnevezésű találmány rengeteg új lehetőséget nyitna meg az autók előtt.

Valóra vált a Batmobil

Pusztán a forma sokkal nagyobb tapadási felületet tenne lehetővé, a forgó tengely hiánya pedig a nyomatékot csökkentené olyan mértékben, hogy sokkal könnyebben gyorsulna a jármű – hasonló elven működik például a shanghaji Maglev hipergyors vonat is. A rések közé fújt speciális, szivacsszerű anyag pedig csökkentené a megcsúszások veszélyét.

Ezen felül különböző beépített rendszerek érzékelőkkel mérnék a gumi kopását és az útviszonyokat. Ha például önjáró autókat hajtanak, akkor automatikusan módosíthatnák a sebességet vizes útszakaszon, és a pocsolyákról szólhatnának a mögöttük haladóknak is.

A gömb alakú felépítés lehetőséget nyújt a külön-külön történő mozgásra is, így kanyarodásnál, előzésnél nem lenne szükség teljes irányváltoztatásra, elég, ha más-más irányba pörögnek a „kerekek”. Ez a parkolást is jelentősen megkönnyítené, hiszen a lehető legkeskenyebb helyen is könnyedén eloldalazhatna így a kocsi.

A terv még egyelőre csak koncepció szintjén létezik, de a fejlesztők videóban foglalták össze, hogyan is képzelik el találmányukat. Az biztos, hogy forradalmasíthatná a jövő közlekedését, pláne, ha a sofőr nélküli technológiával is kombinálják.

A futurisztikus megvalósítástól még nagyon távol álló prototípus mellett a Goodyear bemutatott egy valószerűbb, könnyebben megvalósítható újítást is. Az Intelligrip közelebb áll a hagyományos kerekekhez, azzal a különbséggel, hogy beépített M2M-lehetőségekkel rendelkezik.

A találmányban felvázolt szenzoros technológia akár már a közeljövőben is elérhetővé válhat, hiszen az aszfaltra és az elhasználódásra vonatkozó adatokat a tervek szerint ez a modell is képes továbbítani a fedélzeti számítógépnek.

Forrás: Gizmodo