A negyvenéves ohiói Joshua Brown lelkes Tesla-rajongó volt. Korábban elterjedt egy általa készített videó a Model S önvezető funkciójáról, amelyben a jármű az embernél is gyorsabb reflexekkel került ki egy teherautót az autópályán.
Május 7-én Floridában ugyanígy bekapcsolta az autópályás közlekedésre kitalált robotpilótát, azonban a szoftver kamerarendszere nem tudta megkülönböztetni az elé vágó fehér kamiont a világos égtől, így az autó teljes sebességgel alászaladt. A Tesla sofőrje nem élte túl a balesetet.
Az amerikai Autópálya-biztonsági Hivatal komolyabb vizsgálatba kezdett az eset kapcsán, a Tesla pedig hosszabb közleményben fejezte ki részvétét az elhunyt családjának.
Ugyanakkor megjegyezték: az önvezető Model S-ek eddig nagyjából 130 millió mérföldet (nagyjából 209 kilométert) tettek meg, és ez az első halálos kimenetelű baleset, míg az Egyesült Államokban nagyjából minden 151 millió megtett kilométerre jut egy tragikus ütközés, világátlagban pedig még gyakoribbak a súlyos balesetek.
Ahogy a korábbi esetekkel kapcsolatban, most is ismételten hangsúlyozták, hogy az Autopilot funkció nem tökéletes minden esetben, és csak akkor garantálhatják a biztonságot, amennyiben a sofőr ugyanúgy a kormányon tartja a kezét, készen az irányítás átvételére.
Ennek ellenére már készültek videók autópályán a volán mögött elszunnyadt sofőrről, de érkeztek hírek olyan balesetről is, amikor az autó parkoló üzemmódban szaladt neki az előtte állónak.
Forrás: The Guardian