Rákattantak a cégvezetők az érintés nélküli megoldásokra

Rákattantak a cégvezetők az érintés nélküli megoldásokra

Rákattantak a cégvezetők az érintés nélküli megoldásokra

pénzügy

3 perc

A brit, német és a spanyol üzleti döntéshozók is egyre több fantáziát látnak az érintés nélküli tranzakciókban, és igyekeznek kiaknázni a gyors és egyszerű fizetés nyújtotta előnyöket.

A Gemalto piackutató felmérésében a megkérdezett vezetők 90 százaléka nyilatkozott úgy, hogy már végrehajtott valamilyen érintés nélküli technológiákkal kapcsolatos beruházást az elmúlt időszakban, illetve azt várja, hogy három éven belül az összes tranzakció 10 százalékát NFC-technológiával bonyolítják le a felhasználók.

A tanulmányból az is kiderült ugyanakkor, hogy a válaszadók körében nem alakult még ki egyértelmű preferencia arra vonatkozóan, hogy pontosan milyen NFC-alapú területre érdemes fókuszálniuk. A válaszadók 52 százalék a bank- és hitelkártyákra „esküszik”, minden második megkérdezett a mobiltelefont, 43 százalék valamilyen viselhető kiegészítőt, 42 százalékuk pedig inkább az érintés nélküli törzsvásárlói kártyát említette, ami befolyásolja ezen a területen a vezetői döntéseket.

A felmérés szerint a három legfontosabb oka annak, hogy egy üzleti döntéshozó az érintés melletti tranzakciók mellett teszi le a voksát, azok a következők:

  • fizetések gyorsasága (74 százalék),
  • költséghatékonyság (42 százalék),
  • szeretnék cégüket fejlesztésekre nyitott, innovatív cégként pozicionálni.

Természetesen az újításoknak a vállalat hírnevére gyakorolt pozitív hatása se mellékes. A válaszadók 38 százaléka úgy véli, hogy a fogyasztók a fejlesztések hatására piacvezetőként tekintenek a cégükre, 33 százalékuk pedig a versenytársaktól való megkülönböztetés szempontjából tartja elsődleges fontosságúnak az innovatív beruházásokat.

Az elmélet átültetése a gyakorlatba

A cégvezetők fele úgy próbálna meg felülkerekedni a beüzemeléskor törvényszerűen felmerülő technikai kihívásokon, hogy a feladatot kiszervezné egy megbízható partnervállalatnak. A válaszadók 12 százaléka pedig igyekezne még jobban bebiztosítani magát, és a teljes folyamat végrehajtását szakértő kezekre bízná.

A felmérésben szereplők csaknem harmada saját márkajelzése alatt szeretné piacra dobni saját érintés nélküli megoldását, de körülbelül ugyanennyien tervezik, hogy egyezséget kötnek egy másik céggel, és a partner neve alatt fut majd az új szolgáltatás.

„A cégek egyre erőteljesebben fókuszálnak a saját NFC-megoldásaik kialakítására, ez pedig egyértelműen tükrözi a fogyasztók gyorsaság, kényelem és a választás szabadsága iránti igényének növekedését” – hangsúlyozta Howard Berg, a Gemalto angliai és ír részlegének alelnöke.

„Az, hogy elérkeztünk ahhoz a ponthoz, amikor a döntéshozók szerint néhány éven belül a tranzakciók tizedét érintés nélküli technológiával bonyolítják majd, jelentős mérföldkőnek számít. Ez az eredmény is tanúsítja azt, hogy a vállalatok már most is tapasztalják az innovatív megoldások nyújtotta előnyöket, főleg a működési hatékonyságot és a cég hírnevét illetően” – tette hozzá a szakember.

Forrás: NFC World