Akár szelfivel is fizetnének a fogyasztók

Akár szelfivel is fizetnének a fogyasztók

Akár szelfivel is fizetnének a fogyasztók

pénzügy

2 perc

Pozitívan értékelik a felhasználók a virtuális valóság, valamint a szelfivel történő fizetés térnyerését – derül ki a Mastercard digitális fizetési kutatásából.

Hamarosan ujjlenyomattal és szelfivel is fizethet

A kártyagyártó a PRIME és a Synthesio kutatócéggel közösen készítette tanulmányát, amelyhez több mint 3,5 millió közösségi médiában megjelent bejegyzést elemeztek. Arra az eredményre jutott, hogy a digitális tárcák érdeklik leginkább a fogyasztókat jelenleg, az elemzett – fizetéstechnológiáról szóló – nyilvános beszélgetések 75 százalékában legalábbis ez volt a téma.

Az olyan új technológiák, mint a mesterséges intelligencia vagy a digitális személyi asszisztensek (mint például a Google Home vagy az Amazon Echo) szintén népszerű témák voltak 2016-ban.

A közösségi pletykákat is elemezték

A fejlődő technológiák közül a hordozható eszközökről esett szó a leggyakrabban, köszönhetően a technológiai és fizetési szolgáltatók együttműködéseiről szóló bejelentéseknek. Az ázsiai régióban például a vásárlók előszeretettel osztottak meg pletykákat arról, melyik digitális tárca milyen okoseszközbe lesz integrálható.  

A digitális asszisztensek, a virtuális valóság és a mesterséges intelligencia szintén gyakran előkerülő téma volt az új fizetési lehetőségek között. Az észak-amerikaiak egyre többször beszéltek például arról, hogy egy virtuális asszisztensnek adott utasítással még gyorsabban küldhetnek és kaphatnak pénzt mobilon keresztül. 

Úton a Fizetések Internete felé

A felmérés is megerősítette, hogy a Dolgok Internete is népszerű téma volt tavaly, különösen Észak-Amerikában és Európában, ahol a beszélgetések 44, illetve 36 százaléka erről a témáról szólt. Az online beszélgetések központjában az a folyamat állt, ahogy a dolgok internetéből a fizetések internete válik, és ez bármely okoseszközön elérhető lesz.

„A technológia fejlődésével egyre több felhasználó tapasztalhatja meg a készpénzmentes világ előnyeit ”– mondta a Mastercard digitális kommunikációért felelős alelnöke.  „Az idei tanulmányunk azt mutatja, hogy egyre nagyobb érdeklődésre tartanak számot azok az új vásárlási és fizetési megoldások, amelyek néhány éve még elérhetetlennek tűntek, mára viszont a mindennapjaink részét képezhetik” – emelte ki Marcy Cohen.

A biztonságtól függ a siker

A vizsgált nyilvános bejegyzések alapján a felhasználók újra és újra kiemelték, hogy az új technológiák és fizetési megoldások sikere attól függ, hogy ezek mennyire biztonságosak, mennyire védenek meg a lehetséges visszaélésektől. A magasabb szintű biztonságot nyújtó biometrikus és hasonló hitelesítések iránt a vásárlók közel fele (43%) mutatott érdeklődést. 

Az ezekről a megoldásokról szóló csevegések több mint felében hangsúlyos volt az ujjlenyomatos, az arcfelismeréssel működő vagy az érintéssel vezérelt azonosítás. Ez azért is lehet így, mert a vásárlók sokat panaszkodtak arra, hogy gyakran elfelejtik jelszavukat, vagy sok vesződséggel jár ezeknek megváltoztatása. Így komoly érdeklődés övezi azokat a hitelesítési megoldásokat, amelyek egyszerűek és lehetővé teszik, hogy ne kelljen jelszavakkal bajlódnunk.