Amikor a Nagy Adatról beszélünk, leggyakrabban olyan folyamatokról van szó, amelyek magukban foglalják az összegyűjtött adatok alapján felállítható modelleket, és azt, hogy ezek felhasználása milyen következményekkel is jár. A folyamat automatizált, a rendszer pedig minden lehetséges variációt megvizsgál, amíg meg nem találja a megfelelő mintát az adott probléma megoldásához.
Olvassa el az első részt is!Az adatok egyre kevésbé strukturált formában érkeznek – elég csak a Facebookra vagy a Twitterre feltöltött képekre vagy videókra, illetve az e-mailekre, a csevegőprogramokra vagy a rögzített telefonbeszélgetésekre gondolni. Így ezek összefogására egyre gyakrabban használják a mesterséges intelligenciát és a gépi tanulást. Ezek segítségével az okoskészülékek képesek felismerni, honnan is érkeznek a különféle információk, és így rendszereik a mintákat is sokkal gyorsabban és megbízhatóbban képesek felismerni, mint az emberek.
Az úgynevezett szolgáltatott (as-a-service) platformok is kedveznek mindennek, amikor a vállalatok felhőalapú szolgáltatásokat vesznek igénybe. Ilyenkor gyakorlatilag minden munkát a szolgáltató rendszerek végeznek el, a cégek pedig ezek használatáért fizetnek. Így nem kell hatalmas összegeket a hardverekre, szoftverekre, a helyiségek fenntartására és a műszaki személyzet alkalmazására fordítani, és a szolgáltatásokat a vállalkozások bérelhető formában vehetik igénybe.
Aggályok
A soha nem látott mértékű betekintés és újabb üzleti lehetőségek mellett természetesen olyan kockázatok és kérdések is felvetődnek, amelyekkel mindenképpen foglalkozni kell:
A cégeknek tehát muszáj ezeket a szempontokat is mérlegelniük a Big Datára épülő fejlesztéseknél, mert ezek elmulasztása akár kiszolgáltatott helyzetbe hozhatja őket, illetve pénzügyi veszteségekhez, bírságokhoz is vezethet.
Forrás: Forbes