A kínai Ehang nem újonc a drónok piacán. Korábbi modelljeik mind egyre egyszerűbbé kívánták tenni a repülő szerkezetek irányítását, hogy egyetlen gombot kelljen csak megnyomni.
A CES 2016-on bemutatott Ehang 184 irányítása is hasonlóan egyszerű. Az utas előre kijelöli a repülés útvonalát, onnantól kezdve csak a fel- és a leszállásra kell kiadnia a parancsot. A drón magától felszáll, és 500-3500 méter magasan légkondicionált kabinban szállítja el utasát a kívánt célállomásra.
Vezérlőközpontok
A biztonság garanciájaként az Ehang irányítóközpontok létesítését is tervezi. Ezek a központok elsődleges feladata az ellenőrzés lenne, monitorokon figyelnék, hogy a drónok megfelelően működnek-e.
Technikai meghibásodás esetén azonnal át tudnák venni az irányítást az automatizált rendszertől, és kézi vezérléssel a lehető legbiztonságosabban landolni a járművet.
Biztonság kontra szabályozás
A drón a megszokott négy helyett nyolc rotorral rendelkezik – a gyártó állítása szerint, ha a nyolcból hat meghibásodik, a maradék kettő még mindig használható egy kényelmetlen és fájdalmas, de túlélhető kényszerleszállásra.
Égi autópálya - Merre repüljenek a csomagküldő drónok?
Tekintve hogy még a „csak” kamerákat és csomagokat szállító drónokra sincs kialakítva komplett szabályozás az Egyesült Államokban, érthető, hogy a Légügyi Hatóság szabályzattervei még nem készült fel a személyszállító önjáró repülőkre.
A jelenlegi modell egy nagyjából 120 kilós utast 23 percig képes szállítani. Ideális lehetne kórházak számára, szigetek és kontinensek közti gyors utazásra vagy esetleg egyfajta luxus taxiszolgáltatásként.
A tervek szerint a bejelentés utáni 3-4 hónapban már el szeretnék kezdeni a piaci terjeszkedést, a drónokat nagyjából 200-300 ezer dolláros áron (60-90 millió forint) fogják árulni, így valószínűleg nem az átlagemberek hobbija lesz az automata helikopter.
Forrás: Wired