Az Ön vállalata jól kezeli az adatokat?

Az Ön vállalata jól kezeli az adatokat?

Az Ön vállalata jól kezeli az adatokat?

még több IoT

3 perc

Egyre több cég tekint a Big Data elemzésekre egyfajta stratégiai erőforrásként. Megfelelő kihasználásukhoz azonban szükség van támogató struktúrára és megfelelő adatbiztonsági elvekre is.

Az Economist Intelligence Unit kutatása során megkérdezett szakemberek 60 szazaléka véli úgy, hogy az adatok révén cégük bevételre tesz szert, 83 százalékuk szerint pedig a meglévő termékek és szolgáltatások is jövedelmezőbbé tehetők ezek segítségével.

A felmérésben 476 vezető vett részt a világ minden tájáról. Az eredmények alapján a Big Data Ázsiában a legnépszerűbb, ugyanis az ottani megkérdezettek 63%-a nyilatkozott úgy, hogy kihasználja az ebben rejlő lehetőségeket – az Egyesült Államokban 58%, míg Európában 56% ez az arány.

Elképzelések vs. valóság

Ugyanakkor sokan érzik úgy, hogy különféle akadályokba ütköznek: csupán a résztvevők egyharmada (34%-a) véli úgy, hogy mindez „nagyon jó hatással” van az ügyfélkapcsolatokra, 9% szerint mindez „teljesen hatástalan”, ami a fogyasztói bizalom kiépítése szempontjából nem éppen előnyös.

Adatok a köbön

Márpedig manapság egyre inkább jellemző, hogy az emberek hajlandók átadni személyes adataikat, ha úgy érzik, hogy az adott termék vagy szolgáltatás megkönnyíti életüket. Viszont ez a bizalom egy pillanat alatt elszáll, ha úgy látják, hogy adataikat nem megfelelően használják vagy nem biztosított azok védelme.

A jelentés azt is megállapítja, hogy az ilyen típusú adatelemzés rohamos gyorsasággal válik alapvető üzleti gyakorlattá, a megbízhatóság, a gyorsaság és a biztonság ugyanis erősen ösztönzik a Big Data elterjedését. Az sem elhanyagolható tényező, hogy olyan online óriások, mint a Google vagy a Facebook is használnak ilyen típusú megoldásokat.

Ennek ismeretében talán nem meglepő, hogy a válaszadók 59%-a véli „létfontosságúnak” ezeket az adatokat és elemzéseket, további 29% pedig „nagyon fontosnak” tartja mindezt.

A támogató háttér

A felhőalapú feldolgozási, elemzési és tárolási megoldások széles körű elérhetősége révén egyre több iparágban alkalmazhatók az „okos” megoldások, a lehetőségek szinte végtelenek, azonban nem szabad elfelejteni, hogy ehhez megfelelően kidolgozott stratégiai háttérre is szükség van.

5 tévhit a Big Datáról

A megkérdezettek majdnem fele csak a saját maguk által gyűjtött adatokat elemzik – a belső folyamatok során mérteket, a kereskedelmi tevékenységből és az ügyfélszolgálatról származóakat. A következő években vélhetőleg növekedni fog a „harmadik felek” által szolgáltatott külső adatok összevetése is, növelve így az elemzés hatékonyságát.

További érdekesség, hogy a résztvevők 69%-a véli úgy, hogy cégeiken belül egy külön adatokkal és elemzésekkel foglalkozó részleget kellene kialakítani. Ez valószínűleg arra vezethető vissza, hogy minden második társaság szerint munkahelyük eddig nem használta ki az ebben rejlő lehetőségeket.

Biztonság a rendszerekben

Az adatok biztonságát illetően a vállalatok túlságosan bizakodók, a megkérdezettek 82%-a tartja adatvédelmi eljárásait „nagyon” vagy „nagyrészt” hatékonynak. Ugyanakkor az ügyféladatok illetéktelen kezekbe való kerülése egyre nagyobb problémát jelent: az utóbbi időben több, rendszereinek védelmében magabiztos szervezetet ért kellemetlen meglepetés. És az is tény, hogy nem csak a nagyobb cégek vannak veszélyben, a válaszadók harmada nyilatkozta azt, hogy az elmúlt 12 hónapban jelentős támadást szenvedtek el.

Összefoglalva elmondható, hogy habár a Big Data egyre nagyobb területet hódít meg, sok időnek kell még eltelnie addig, amíg a céges infrastruktúrák megfelelő hátteret fognak biztosítani a teljesen adatvezérelt üzleti modellekre történő átálláshoz.

Forrás: Forbes