A legfontosabb különbség, hogy utóbbi fejlesztési terület túlmutat magán a repülőgépen. A folyamat ugyanis már azelőtt elkezdődik, hogy az utas megérkezne a reptérre, majd folytatódik a becsekkoláskor, a csomagfeladáskor, a biztonsági ellenőrzéskor, a fedélzetre történő fellépéskor és a repülés ideje alatt. Ebben az újfajta „repülési élményben” minden rendszer zökkenőmentesen kapcsolódik egymáshoz a különféle műveletek hatékonyságának és az utazás biztonságának növelése érdekében.
Steve Timm, a Collins Aerospace repülőelektronikáért felelős elnöke elmondta, a „connected” ökoszisztéma összekapcsolja a különféle helyszíneken tartózkodó embereket és a egyes alkotóelemeket. Legyen szó az utastérről, a pilótafülkéről, a repülőtérről vagy a légtérről. Ezzel pedig végsőn soron a felhasználó, vagyis az utas is jól jár.
Nem beszélve az informatikai rendszerekről és az általuk generált adatokról. Így ugyanis a szükséges információk biztonságosan, közvetlenül a repülőgépről szerezhetők be. Ez azért is fontos, mert sok esetben a légitársaságok üzemeltetői több beszállítótól vásárolnak különféle rendszereket, amelyek nem kompatibilisek egymással.
Márpedig az ügyfelek olyan megbízható forrást keresnek, amely megbízhatóan integrálja az egymástól eltérő rendszereket. A összekapcsolt ökoszisztéma révén pedig jelentősen növelhető a működési hatékonyság és a repülési élmény, valamint még a legmagasabb szintű biztonsági előírásoknak is meg lehet felelni – hangsúlyozta a szakember.