Okosszemüveg teszi hatékonyabbá a logisztikai munkát

Okosszemüveg teszi hatékonyabbá a logisztikai munkát

Okosszemüveg teszi hatékonyabbá a logisztikai munkát

logisztika

2 perc

A DHL Supply Chain tovább folytatja az intelligens szemüvegek és az egyéb viselhető eszközök bevezetését, amely a vállalat digitalizálási stratégiáját képezik.

A régióban elsők között Magyarországon, a Biatorbágyon található 42.000 négyzetméteren elterülő elosztó központban vezetik be az Glass Enterprise Edition második generációját – írta a Trend FM hírportál. Az eszköz a kiterjesztett valóság segítségével támogatja a raktárakban lévő kigyűjtési folyamatokat, mindez eredményesebb és hatékonyabb munkavégzést eredményez.

A DHL 2015 elején mutatta be az okosszemüvegeket, melyek azóta sztenderd eszközzé váltak a raktári operációkban. Az Egyesült Államokban, Európában és az Egyesült Királyságban végzett tesztek alapján a szerződéses logisztikai vállalat lépésről lépésre bővítette tovább a technológiát, azaz a vizuális kigyűjtést. Ezt a módszert már a legtöbb régióban használják, így a kiterjesztett valóság (augmented reality – AR) segíti a kigyűjtési feladatokat.

A szemüvegek eredményessége a DHL Express-t is meggyőzte. A nemzetközi expressz kézbesítés szakértői már okosszemüveget használnak a brüsszeli elosztóközpontban és a Los Angeles-i repülőtéren. Továbbá New York, Cincinnati és Chicago repülőterein is tervezik az eszközök bevezetését.

„A Glass Enterprise Edition második generációjának köszönhetően ügyfeleinknek és alkalmazottainknak még professzionálisabb, műszakilag optimalizált okosszemüveget tudunk biztosítani. Különösen ígéretes számunkra a tárgyfelismerés lehetősége az ipari munkavégzésben. A megfelelő szoftverrel már nemcsak a vonalkódok leolvasása lehetséges, hanem a termékek megkeresése és a megfelelő tárolórekesz megjelenítése is” – mondta Markus Voss, a DHL Supply Chain globális informatikai igazgatója.

A legújabb generációs okosszemüveg fejlesztései között szerepel a hosszabb akkumulátor-élettartam, a kétszer gyorsabb processzor és a rövidebb töltési idő. A gyártó szerint az eszközök így még megbízhatóbbak lesznek, így a raktári operációkban meglévő igényekhez igazodnak.

„A szemüvegeket és az egyéb viselhető eszközöket – például a gyűrűszkennereket és okosórákat – már sok raktárunkban használjuk. Ezek a fejlesztések csak egy részét képezik a DHL Supply Chain vállalati szintű digitalizációs stratégiájának, amely magába foglalja a robotok, drónok, autonóm járművek és még sok más technológia használatát” – részletezte Markus Voss.

„A DHL Supply Chain Magyarország is csatlakozik a vállalat működésének egészén átívelő digitalizációs stratégiához azzal, hogy 2019 végén bevezeti az okosszemüvegek használatát. Biatorbágyi regionális elosztó központunkban októberben indítjuk a bevezetést támogató projektet, mely projekt keretein belül teszteljük a szemüvegek használatát a mindennapi munkavégzésben. Azokban az operációkban, ahol a kigyűjtést az okosszemüvegek használatával támogatják, ott a kollégák visszajelzései és tapasztalatai nagyon pozitívak. Az eszköz bevezetésével ugyanezt a felhasználói élményt szeretnénk Magyarországra is elhozni” – mondta Kócza Zsuzsanna, DHL Supply Chain Magyarország üzletfejlesztési vezetője.