A Vodafone Alapítvány által 2015-ben életre hívott program tervei között szerepelt a többi között a tanárok-diákok digitális kompetenciáinak növelése, valamint, hogy lehetővé tegye az elmaradottabb térségek tanulói számára is, hogy részesülhessenek a digitális világ nyújtotta lehetőségekből.
Működésének első évében a program elsősorban eszközöket és internetkapcsolatot biztosított a részt vevő iskoláknak. Ezt követően pedig az eszközhasználatra vonatkozó tudás átadása volt a fókuszban a tanulók digitális írástudásának növelése érdekében. A tudásépítéshez természetesen szükség van tanárokra is, hiszen a digitálisan képzett pedagógusok olyan kreatív és személyre szabott tananyagokat képesek összeállítani a diákok számára, amellyel később hatékonyan tudnak reagálni a társadalom és a munka világának technológiai változásaira.
A kutatási eredmények azt mutatják, hogy az IKT-eszközök használata önmagában nem növeli a pedagógiai hatékonyságot, a hatékony digitális oktatás a modern pedagógiai elvekkel karöltve, a konstruktív és játékosított szemléletet, a tanulói együttműködést és az oktatás személyre szabását előtérbe helyezve valósul meg. Épp ezért az alapítvány a program harmadik évében azt vállalta, hogy fejleszti a részt vevő tanárok digitális kompetenciáit, és megmutatja, hogy miként lehet beépíteni az infokommunikációs eszközöket a tanórákba.
„Az elmúlt évek tapasztalatai azt mutatták, hogy nem elég az eszköz és az internetkapcsolat, szükség van arra, hogy a pedagógusokat praktikus segítséggel lássuk el. A kérdés már nem az, hogy használják-e az IKT-eszközöket, hanem az, hogy hogyan használhatják jól” – mondta Váczi Dorka digitálispedagógia-szakértő, a program Főállású Angyala.
Ha elakadnának, kérdéseiket bármikor feltehetik a Főállású Angyalnak, és egymással is megoszthatják a tapasztalataikat. Az egyelőre egy Facebook-csoportban zajló tudásmegosztás olyan jól működik, hogy ezt a Digitális Iskola Program ősztől egy másik, külön erre a célra kifejlesztett platformra kívánja áthelyezni.
Az elmúlt hónapok tapasztalata alapján a Vodafone Alapítvány kitűzött célja, hogy a jövőben a tudásmegosztás révén minél több pedagógust vonjanak be a tudásmegosztó digitális tanárok közösségébe.