A Stockholm külvárosában található ICA Norrviken szupermarketben a vásárlók NFC-címkék segítségével tájékozódhatnak a különféle promóciós ajánlatokról, az aktuális kedvezményekről, vagy akár részletes leírást kaphatnak az adott termékről. A boltokon kívülre „okosplakátokat” telepítettek, így a vásárlók mobilkészülékeik segítségével, egyetlen érintéssel választhatnak az előre összeállított élelmiszercsomagok közül.
Az NFC okosan kapcsolja össze a vevőket és az üzleteket
Az Adfields nevű cég által biztosított platform bevezetésével a cél egyrészt az emberek reakciójának felmérése, másrészt az értékesítési mutatók és az áruház promóciós tevékenységének hatékonyságnövelése – mondta el az Adfields képviselője, aki hozzátette, a vásárlók akár részletes listát is kaphatnak az összetevőkről – ami hasznos lehet például allergia esetén.
A parkolóban a nyitvatartási időn kívül előre összeállított csomagok közül lehet választani az NFC-kommunikáció segítségével. Igaz, ezek tartalma nem megváltoztatható, viszont többféle (példának okáért Bisztro vagy Inspiráció fantázianévre hallgató) verzióban is elérhetők.
Az üzletben az NFC-technológia aktiválására és használatára vonatkozó információk is fellelhetők és állítólag sok pozitív felhasználói visszajelzés érkezett már a rendszer felhasználóbarátságára vonatkozóan. A cél, hogy a bolti vásárlók egyrészt tényleg megalapozott döntéseket hozhassanak, másrészt így akár új ötleteket is meríthetnek a sütéshez-főzéshez, vagy egyszerűbben kapcsolódhatnak be a különféle promóciókba.
A technológia természetesen egyelőre még teljesen kísérleti stádiumban van, a következő hat hónapban a rendszer további „finomhangolása” a cél.
Forrás: NFC World+