Halló? – Legyen elérhető a nap 24 órájában

Halló? – Legyen elérhető a nap 24 órájában

Halló? – Legyen elérhető a nap 24 órájában

kereskedelem

3 perc

A Dolgok Internete ma már sokkal több, mint pusztán egy divatos kifejezés – az IoT valódi üzleti lehetőséget rejt magában. És mint valamennyi üzleti lehetőség esetében, itt is nagyon megkönnyíti a helyzetét, ha a megfelelő eszközöket veszi igénybe és a legjobb partnert választja fejlesztéseihez. Így érheti el, hogy cége sikerre vigye új termékét és a lehető legtöbbet hozza ki a Dolgok Internetéből.

Egy új termék felfuttatásának természetesen számos buktatója lehet; a technikai nehézségek, a fejlesztések irányvonala és a piaci stratégia átgondolása mellett alaposan meg kell tervezni a megfelelő biztonsági háló kiépítését és a logisztikát is. Erőfeszítései azonban csak akkor lesznek gyümölcsözőek, ha minden percben szem előtt tartja a vevői igényeit és hatékony, magas színvonalú ügyfélszolgálati rendszert épít ki.

Milyen egy profi ügyfélszolgálat?

A profi ügyfélszolgálatosoknak minden helyzetre fel kell készülniük. Bár többnyire akkor keresik meg őket a vásárlók, ha például nem tudják bekapcsolni a készüléket, de ennél jóval bonyolultabb, szakmai kérdésekre is választ kell adniuk. A telefonos központokban dolgozó munkatársak zömmel előre megírt forgatókönyvek alapján segítenek a vevőknek, ezeket a sablonokat tehát minden részletre kiterjedően kell kidolgozni. 

Még jobban beleásná magát az IoT világába? IoT-kisokos: csatlakozzon okosan a Dolgok Internetéhez >>A legtöbb vásárlónál emellett kulcskérdés lehet, hogy akkor is el tudja érni az ügyfélszolgálatot, amikor neki alkalmas, akár a munkaidőn túl is. Azzal biztos nem szerez piros pontokat a vevőinél, hogyha a munkatársai csak a hét közepén, néhány órán keresztül fogadják a hívásokat. Álljon az ügyfelei rendelkezésére minden héten a nap 24 órájában, az év 365 napján.

Arról is gondoskodjon, hogy a támogató csapatban elég ember legyen, – vagy legalábbis elég helyettesítő kolléga – hogy csúcsidőszakban is azonnali szakmai segítséget kaphassanak a betelefonálók. Ha ugyanis valakinek fél órán keresztül kell funky zenét hallgatva várakoznia a vonal túlsó végén, akkor könnyedén le is teheti a kagylót és másik termék után nézhet a versenytársak kínálatában.

Gondolatolvasó kávéfőző és mindentudó golfütő - Ez is mind IoT! >>Ha olyan céggel lép kapcsolatba, amelyik telefonos ügyfélszolgálatot működtet, akkor ellenőrizze a szolgáltatásuk minőségét, mielőtt aláírná a megállapodást. Eresszen meg néhány próbahívást potenciális ügyfélként és tesztelje le, hogy a központban ülő kollégák milyen stílusban és mennyire adnak világos útmutatást. A vevők panaszainak nyomon követése arra is rávilágíthat, ha egy termékénél sorozatosan gondok merülnek fel, ami azonnali beavatkozást igényel.

A megfelelő partner kiválasztása sem mellékes

Ha sikereket szeretne elérni a Dolgok Internetével, akkor biztosra kell mennie, hogy fejlesztéseihez a megfelelő partnert választja. Az M2M-technológiák világa egyelőre ingoványos talaj rengeteg buktatóval, éppen ezért van rendkívüli jelentősége, hogy mely egyéb vállalatokkal és szolgáltatókkal lép kapcsolatba.

A Dolgok Internete egy nagyon tág közösségi tér, amelyet az írott szabályok hiánya miatt sokan a régi idők Vadnyugatához hasonlítanak. A vállalatok könnyen eltévedhetnek az útvesztőben, még akkor is, ha briliáns elképzeléseik vannak, de nem kellően körültekintőek a fejlesztések során. Ezek az apró figyelmetlenségek könnyen vakvágányra terelhetik a céget, és csírájában fojthatják meg az innovatív ötleteket. Ezért érdemes olyan partnereket választani, akiknek van már tapasztalata a Dolgok Internetéhez kapcsolódó technológiákban, és tudják, hogy mi működik a piacon és mi nem.

Forrás: The Internet of Things for dummies