Az okosórák vihetik el a pálmát a viselhető technológiák közt

Az okosórák vihetik el a pálmát a viselhető technológiák közt

Az okosórák vihetik el a pálmát a viselhető technológiák közt

kereskedelem

4 perc

Idén a vezeték nélküli kommunikációval felszerelt, viselhető okoskiegészítők forgalma elérte a 19 milliót, az előző évi 5,9 milliót követően – derül ki a Berg Insight kutatócég friss összesítéséből. Ez mindössze egy év alatt 54,7 százalékos növekedést jelent.

A szakértők szerint a jelenlegi trendek alapján 2019-re az okosórák, az intelligens szemüvegek, az egészségügyi és biztonsági eszközök, a fitneszhez használt kiegészítők eladásainak száma megközelítheti a 168 milliót. Bár várhatóan továbbra is a Bluetooth marad a legsűrűbben alkalmazott kommunikációs technológia, öt év múlva már csaknem 17 millió olyan viselhető eszköz kerül majd forgalomba, amely beépített mobiltelefonos kapcsolattal is rendelkezik, főként az okosórák, a személyi nyomkövetők és a biztonsági berendezések esetében.

Hová tart a viselhető technológia? >>A legnépszerűbbek minden kétséget kizáróan a fitneszhez használt, mozgást és szívritmust rögzítő kiegészítők voltak, forgalmuk 2014-ben egészen 13 millióig emelkedett. Az értékesítésben hagyományosan élen járó vállalatok – a Fitbit, a Jawbone és a Garmin – mellett idén számtalan okostelefonokat gyártó társaság is megjelent saját modelljeivel a piacon, egyebek között a Samsung, a Sony, az LG, a Microsoft, a Huawei vagy a Xiaomi.

„Ezek a termékek napjainkban már komoly konkurenciát jelentenek a szintén a mozgásokat és az aktivitást felmérő okosórák számára. 2019-re a csökkenő áraknak és az egyre bővülő funkcióknak köszönhetően így az eladások száma elérheti akár a 42 milliót is” – jósolja Johan Svanberg, a Berg Insight vezető elemzője.    

Ebben az évben az okosórák újabb kavalkádja kápráztatta el a fogyasztókat, hisz a Sony, az LG, a Motorola és az Asus is megjelent Androidos okoselefonokkal működő kiegészítőivel az eddig élen járó Pebble és Samsung mellett. „Az okos, viselhető kiegészítők közül napjainkban már az okosórák számítanak a második legnépszerűbb terméknek, a forgalom várhatóan a jövő évben is számottevően emelkedik. Egyrészt megjelenik a piacon az Apple új modellje, emellett más, vezető okostelefon-gyártó cégek is a parkettre lépnek Androidos eszközeikkel” – véli a szakértő.     

Johan Svanberg arra számít, hogy a palettát a tradicionális óragyárak színesítik majd tovább. Ezek a cégek egyrészt okostelefonhoz csatlakoztatható intelligens órákat terveznek majd, de akár olyan hagyományos modelleket is fejleszthetnek, amelyek alapvető mobiltelefonos értesítőket is képesek küldeni. A következő öt évben a különféle árkategóriákban elérhető, magasabb színvonalú készülékek valószínűleg tovább erősítik a kiegészítők térhódítását, ezáltal 2019 végére már az okosórák válhatnak a legnépszerűbb viselhető technológiává. 

Vegye fel a kesztyűt a mindennapi nyavalyákkal >>Bár az okosszemüvegek forgalma eddig eléggé szerény volt, a következő öt év ezen a téren is alapvető változást hozhat. Ahogy ezek az intelligens kiegészítők egyre népszerűbbé válnak például az egészségügyben vagy a fogyasztók egy új technológiákra kiéhezett szűk rétegének körében, úgy válhatnak a szemüvegek a harmadik legelterjedtebb viselhető kiegészítővé. „A valós idejű információknak, a javuló képminőségnek és a valóság virtuális kibővítésének (augmented reality) köszönhetően ezek a készülékek komoly versenytársai lehetnek például a piacon már elérhető akciókameráknak” – hangsúlyozta a Berg Insight vezető elemzője.

A jövőben a miniatűr elektronika, a vezeték nélküli kommunikációs technológia, illetve a felhő-alapú szolgáltatások a viselhető kiegészítők egy új generációjához adnak majd inspirációt, legyen szó akár intelligens csuklópántokról, gyűrűkről, bukósisakokról vagy okoskesztyűkről. Bár ezeknek a termékeknek jó része ma még csupán kísérleti fázisban van, de néhány éves időtávon számos sikeres termék jelenhet meg a fogyasztók körében – összegezte Johan Svanberg.

Forrás: M2M Now