Az intelligens hűtő simán lekörözi az okosórákat

Az intelligens hűtő simán lekörözi az okosórákat

Az intelligens hűtő simán lekörözi az okosórákat

kereskedelem

3 perc

Bár az okosotthonok megteremtését szolgáló megoldások egyre elterjedtebbek szerte a világon, mégis csupán az emberek 10 százaléka tartja magát járatosnak ezekben az új technológiákban – legalábbis ez derül ki a fogyasztói elektronikai trendeket vizsgáló Consumer Electronics Association, illetve a Parks Associates legújabb kutatásából.

Az Acquity Group egy másik tanulmánya azonban arra is rávilágít, hogy a következő öt év során a válaszadók kétharmada tervezi azt, hogy a háztartását intelligens, internethez csatlakozó készülékekkel látja el. Ebből egyértelműen le lehet vonni azt a következtetést, hogy minél több fogyasztó ismerkedik meg az innovatív fejlesztésekkel, annál nyitottabbak lesznek arra, hogy a gyakorlatban is alkalmazzák ezeket a technológiákat.

Intelligens otthon - kényelem felsőfokon >>De milyen készülékekről is van pontosan szó, hogyan néz ki a most még talán egy kicsit futurisztikusnak tűnő smart home? Az intelligens megoldások révén a jövő lakásaiban például a háztartási eszközöket és berendezéseket távolról, okostelefon segítségével lehet irányítani. Így lehet például szabályozni a fűtést vagy a hűtést, mielőtt az ember hazaérne a munkából, vagy lehúzni a redőnyöket és felkapcsolni a világítást.

Az okosotthonokban már olyan hűtők kapnak helyet, amelyek önmaguktól rendelnek utánpótlást, ha elfogyott egy élelmiszer, illetve a kávéfőző automatikusan elkészíti a feketét, mielőtt a lakók felébrednének.

Az Acquity Group kutatása ugyanakkor egyértelműen jelzi, hogy a fogyasztók 64 százaléka még egyáltalán nem hallott az intelligens hűtőről vagy okosfüstjelzőről. Azok pedig, akik már „képben vannak” az új technológiákkal, sokszor épp azért nem vásárolnak okoseszközöket, mert nem hisznek abban, hogy az egymáshoz kapcsolódó készülékek bármiféle hozzáadott értéket képviselnének – persze az adatbiztonsággal kapcsolatos aggályok, illetve a magas árak is közrejátszanak.

Jelenleg a fogyasztók 30 százaléka rendelkezik intelligens háztartási eszközzel, vagy tervezi annak beszerzését, a legtöbben a hőszabályzót és az okosriasztót részesítik előnyben. 2019-ben így már a háztartások 70 százalékában meg lehet majd találni az internethez kapcsolódó termosztátot, és a lakások kétharmadának biztonságáról gondoskodhatnak új riasztókészülékek – legalábbis ezt jósolják most a kutató cég szakértői.

Okosotthon: mikor lehet divathullám belőle? >>Ennek előnyei röviden és tömören: a tulajdonosok egyfelől jelentős összeget spórolhatnak az M2M-technológiák segítségével, másrészről nagyobb biztonságban tudhatják a házukat. Ráadásul a mostani válaszok alapján egyre többen hajlandóak pluszpénzt áldozni egy kis extra védelemre. A válaszadók 83 százaléka nyilatkozott úgy, hogy nem bánja, ha többet kell fizetnie az intelligens riasztóért, míg 59 százalékuk szerint az okoshűtő is megéri – a ma még talán egy kicsit borsosnak tűnő – árát.

A kutatás alapján így öt éven belül már a háztartások harmadában megtalálható lesz az intelligens hűtő, amelyik várhatóan az egyik legnépszerűbb okos otthoni készülékké válhat. Bár a biztonsági aggályok ebben az esetben is felmerülnek, a fogyasztók mégis nyitottak arra, hogy megosszák adataikat, ha cserében hasznos receptötleteket kapnak a hűtőben fellelhető hozzávalókat alapul véve.

Érdemes azt is megjegyezni, hogy a szakértők szerint az otthoni eszközök simán lekörözik majd a Dolgok Internetéhez kapcsolódó többi fejlesztést, mint például az okosórákat vagy a fitnesz kiegészítőket. A viselhető technológiákat ma még csupán a fogyasztók 40 százaléka veszi igénybe, és a következő öt év során sem nő részarányuk 50 százalék fölé, viszont a felhasználók kétharmada 2019-re már rendszeresen mobilon keresztül kommunikálhat a hűtőjével.

Forrás: Digital Trends