Újabb mérföldkő a taxizásban

Újabb mérföldkő a taxizásban

Újabb mérföldkő a taxizásban

IoT Podcast

11 perc

A mobiltelefonok elterjedéséhez hasonló áttörést jelentett a taxitársaságok életében az M2M-technológiákra épülő POS-terminálok megjelenése. A modern készülékek ugyanis nemcsak a bankkártyák elfogadását tették lehetővé, hanem új korszak kezdődött a pénzügyi elszámolás, a címkiadás és a vállalaton belüli egyeztetés szempontjából is.

A teljes adást itt hallgathatja meg:

A taxizás világában igazi mérföldkőnek számított, amikor a 90-es években megjelentek az első mobiltelefonok a hazai piacon. Tamás Miklós, a City Taxi elnöke az M2M Zóna című műsorban elmondta: a központba befutó hívások 90-95 százaléka mobiltelefonról érkezik. Arra már inkább csak a legkedveltebb turistalátványosságok környékén van példa, hogy valaki leint egy taxit.

A következő nagy ugrást az elektronikus kártyalehúzók, a POS-terminálok beszerzése jelentette, a cég 2007-ben valamennyi autójába beszerelte ezt a készüléket. A berendezések nemcsak a bankkártyák elfogadását tették lehetővé, hanem egészen új szintre emelték a vállalaton belüli kommunikációt is. Például lehetőség van a cég működését érintő szavazások, közvélemény-kutatások terminálon keresztül történő lebonyolítására, de a belső elszámolási rendszer korszerűsítése előtt is megnyílt az út.

A 2013-ban érvénybe lépett fővárosi taxirendelet újabb kihívások elé állította a társaságokat, kötelezővé vált például a csendes címkiadás. Az új jogszabályok betartását szem előtt tartva a City Taxi tableteket szerzett be. A vállalat az okoseszközök segítségével kíséri figyelemmel a járművek útját, így pontos képet kapnak arról, hogy melyik autó szabad vagy melyik sofőr pihen éppen. Ezáltal lehetővé vált, hogy mindig az utashoz legközelebb lévő taxist értesítsék, a megrendelő címe és pontos adatai pedig a sofőrnél lévő táblagépre érkeznek.

A rendszer egy teljesen külön vonalon, dedikált kapcsolattal működik. A City Taxi elnökének elmondása szerint a Vodafone által biztosított szolgáltatás 15 éve problémamentes, még az olyan forgalmasabb időszakokban sem volt fennakadás, mint amilyen a karácsony vagy a szilveszter. A vállalat nemrégen a legkorszerűbb technológiát képviselő POS-terminálokat is beszerzett, amelyek a PayPass és NFC-alapú fizetést is biztosítják az utasok számára.

További részletekért hallgassa meg a beszélgetést!