Az ipari dolgok internete (Industrial Internet of Things, IIoT) fő központjának elsősorban Frankfurt és München számít. Az ISIG jelentése elsősorban azt vizsgálja, milyen gyorsan is képesek alkalmazni a német vállalkozások az új technológiát.
A leginnovatívabbnak az autó- és a feldolgozóipar bizonyult. Előbbi esetében a gépjárművek karbantartása, az utasoknak szánt infotainment-rendszerek, az automatikus assistance szolgáltatások és a járművek közötti kommunikáció áll a középpontban. Idővel az autóipari IoT-rendszerek egyre inkább összekapcsolódnak. Ezzel pedig az autógyártók hozzáadott értéket teremthetnek a vevők számára – méghozzá a járművezetők és az utasok preferenciái alapján.
A beszámolóban kitérnek a Németországban zajló smart city projektekre is, bár ezen a területen már nem annyira biztató a helyzet. A legtöbb városnak ugyanis nincs elegendő forrása a technológia továbbfejlesztéséhez. A hálózatok tulajdonjogi viszonyainak tisztázatlansága további akadályt jelent, nem beszélve a biztonság kérdésköréről.
Ugyanakkor a fentiek ellenére a mérleg nyelve mégis pozitív irányba billen, köszönhetően – az autóiparon felül – a kereskedelemben és épületautomatizálásban tapasztalt növekvő aktivitásnak.
A Qualcomm igazgatója, Ben Timmons elmondta, becsléseik szerint az ipari IoT globális szintje 2035-re elérheti akár az öt billió dolláros szintet is. Ekkorra ugyanis a gyártás, a szállítmányozás, az építő- és a közműipar, valamint a bányászat is egyre több intelligens megoldást alkalmaz majd. A szakember Németország vezető szerepét a kereskedelemhez és az 5G iránti fokozott érdeklődéshez köti.