A kitörési lehetőség az intelligens technológiákban rejlik

A kitörési lehetőség az intelligens technológiákban rejlik

A kitörési lehetőség az intelligens technológiákban rejlik

gyártás

3 perc

Az Accenture kutatása szerint a cégek fontos lehetőségektől eshetnek el és a növekedésükben is jelentős lemaradást eredményezhet, ha a vezetők nem lépnek időben. Üzleti jó tanács: át kell csoportosítani a munkaerőt, és fel kell készíteni a dolgozókat az okostechnológiákkal való együttműködésre.

A „Reworking the Revolution” című tanulmányban kiemelték: ha a vállalkozások ugyanolyan arányban fektetnek be a mesterséges intelligenciába (AI), illetve az ember és gép közötti együttműködésbe, mint a legnagyobb vállalatok, akkor 2022-re 38%-kal nőne globálisan a bevétel, és 10%-kal emelkedne a foglalkoztatottság szintje.

Ez pedig együttesen 4,8 billió dolláros profit növekedést eredményezhet, amely egy átlagos S&P 500-as vállalatnak 7,5 milliárd dollár bevételt és 880 millió dolláros nyereségnövekedést jelent.

A nagyobb mértékű AI kiadások hatása a bevételekre és a foglalkoztatás növekedésére, 2018-2022

Meg kell tanulni a közös munkát a robotokkal

Vállvetve dolgozhat az ember a robotokkal

Az 1200 megkérdezett felsővezető 72%-a szerint az intelligens technológiák kulcsfontosságúak lesznek a szervezetek piaci megítélésében. A 14 ezer megkérdezett munkavállaló több mint kétharmada (69%) mondta azt, hogy fontos elsajátítani az intelligens gépekkel való munkavégzéshez szükséges képességeket.  

Azonban veszélyt jelenthet a növekedésre, hogy nincs meg a kellő összhang az AI tekintetében a munkavállalók hozzáállása és a munkaadók dolgozók felkészítésére tett erőfeszítései között.

Az üzleti vezetők több mint fele szerint az ember és gép közötti együttműködés stratégiai szempontból fontos, azonban csak 3% nyilatkozta, hogy szervezetük a következő három évben jelentősen megnövelné a dolgozói átképzésbe történő beruházást.„Ahhoz, hogy az AI korszakában nagyobb növekedést érjenek el a társaságok, többet kell invesztálniuk munkavállalóik felkészítésébe” – mondta Mark Knickrehm, az Accenture Strategy csoport ügyvezetője. „A vállalkozásokat egyre inkább az alapján fogják megítélni, hogy mennyire kötelezik el magukat az általunk 'alkalmazott intelligenciának' (Applied Intelligence) nevezett trend iránt. Ez az intelligens technológia és az emberi leleményesség gyors bevezetésének képessége, ami biztosíthatja a növekedést” – emelte ki a szakember.

Így néz ki a mesterséges intelligencia a gyakorlatban

A kutatás szerint az AI képességekbe történő beruházások növekedésének erős a támogatottsága: a felsővezetők 63%-a gondolja úgy, hogy a következő három évben az AI révén növekedni fog vállalatuknál a munkahelyek száma. A dolgozók többsége (62%) is úgy gondolja, hogy az AI-nak pozitív hatása lesz munkájára. 

A jelentés bemutatja azt is, hogyan használják az innovatív cégek az ember és gép közötti együttműködést a hatékonyság javítására és a növekedés generálására az új ügyféltapasztalatok révén.

  • Egy online ruhakereskedő mesterséges intelligencia-alapú megoldása segít a stylist-oknak, hogy többet tudjanak meg az ügyfelek preferenciáiról, és egyedi, teljesen személyre szabott szolgáltatást nyújtsanak.
  • Egy sportcipőmárka pedig új szintet vezetett be a termékek testre szabásában és a gyors piacra lépésben azáltal, hogy a képzett szabók és folyamatmérnökök intelligens robotokkal működnek együtt, így a helyi piacokon tervezhetnek és gyárthatnak gyorsan és nagy mennyiségben.

Az Accenture gyakorlati javaslatai cégvezetőknek

1. Gondolják újra a munkafolyamatokat, lentről felfelé haladva, újra konfigurálva ezeket. A munkakörök helyett a feladatokat mérjék fel, és úgy rendeljék hozzá a gépekhez és az emberekhez, hogy mindez egyensúlyt teremtsen az automatizálás és az emberi képességek fejlesztése között. 

2. Csoportosítsák át a munkaerőt olyan területekre, amelyek új értékeket is képesek teremteni. A folyamatok hatékonysága mellett új felhasználói élmények létrehozására is készítsék fel a munkaerőt. Ösztönözzék az új növekedési modelleket és forgassák vissza az automatizálásból származó megtakarításokat a jövő munkavállalóinak képzésébe. 

3. Fejlesszék az „új képességeket”. Mérjék fel a munkaerő képességeinek szintjét, és az AI-rendszerekkel való közös munka és együttműködés megtanulásának hajlandóságát. A digitális platformok segítségével juttassák el és szabják személyre a programokat a munkaerő megfelelő szegmensei részére.